۰

برد دو طبقه آیفون

پری هیتر
بازدید 778

برد دو طبقه آیفون

از چه مدلی برد دوطبقه شروع شد ؟

برد دو طبقه گوشی در گوشی های آیفون از مدل آیفون x شروع شد و بعد ها در گوشی های اندروید مثل s23 ساسمونگ هم از این روش برای ساخت برد گوشی های مورد استفاده قرار گرفت.

شرکت اپل در مدل های بعدی آیفون از این روش برای ساخت برد گوشی های خورد استفاده کرد.

برد آیفون x

بعد ها گوشی های اندورید هم از برد دوطبقه در ساخت گوشی ها استفاده کردند.ولی ساختار آنها با برد گوشی های آیفون کاملا متفاوت بود.

برد s23 سامسونگ

در این ویدئو یک یبال برد دوطبقه گوشی اندروید سامسونگ S21 PLUS را نشان میدهیم.

 

 

دلیل استفاده از این ساختار چیست ؟

یکی از مهم ترین دلایی که از این ساختار استفاده می شود قرار دادن قعطات بیشتر در فضای کمتر است که باعث افزایش عمر برد و کاهش دمای گوشی می شود.

زیرا وقتی شما محدودیت استفاده از قطعاتی محافظتی مثل دیود ، خازن ، سلف و .. را نداشته باشید باعث می شود بهتر بتوانید از قطعات حافظتی استفاده کنید در نتیجه تلفات مصرفی برد گوشی پایین می آید و مصرف و دمای گوشی هم کاهش می یابد و باعث افزایش عمر مفید برد گوشی خواهد شد.

ایراد برد های دوطبقه چیست ؟

تنها ایراد برد های دو طبقه تعمیر این برد ها است که نیاز به دستگاه مخصوص به اسم پری هیتر برای جدا کردن برد دو طبقه دارد.

پری هیتر

 

تعمیر برد دو طبقه

در گوشی های آیفون برد دوطبقه بر اثر ضربه ، آب خوردگی و حرارت باعث قعطی پایه های برد دو طبقه یا کنده شدن پایه ها می شود معممولا ایراد برد دوطبقه با ریبال و ترمیم پایه ها حل میشود ولی اگر ایراد از قطعات برد باشد می توان با کمک پایه های برد دوطبقه عیب یابی کرد.

ریبال و ترمیم پایه های برد دو طبقه آیفون

 

 

 

عیب یابی با کمک نقشه خوانی

یکی از روش های عیب یابی در گوشی هایی که برد دوطبقه دارند عیب یابی با کمک اطلاعاتی مثل ولتاژ پایه های برد دوطبقه ، تست دیود ولیو ، و تزریق ولتاژ به برد یا ولتاژ گیری پایه های برد دو طبقه می توان عیب یابی را انجام داد.

در این ویدئو نحوه عب یابی و تعمیر پایه های برد دو طبقه با کمک نرم افزار نقشه خوانی phone board را نشان میدهیم 

 

برای این عیب یابی و تعمیر برد دو طبقه نیاز به نرم افزار مخصوص نقشه خوانی دارید که با کمک آن اطلاعات لازم برای عیب یابی را بدست می آورید.

معرفی نرم افزار نقشه خوانی و عیب یابی موبایل 0کلیک کنید)

اطلاعات دیود ولیو برد دو طبقه آیفون

برای آشنایی با نرم افزارهای نقشه خوانی گوشی حتما این متن را بخوانید (کلکیک کنید)

جمع بندی :

برای عیب یابی برد های دو طبقه نیاز به آموزش صحیح و اصولی دارید در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شیراز فیدار اصول عیب یابی و تعمیر انواع گوشی و برد های دو طبقه آیفون و اندروید به صورت کامل به شما آموزش داده می شود برای شرکت در دوره ها به لینک آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید و برای مشاهده  آموزش ها و تکنیک رایگان تعمیرات موبایل به کانال یوتیوب fidarteam ، آپارات fidarteam و اینستگرام ما به آدرس fidarteam مراجعه کنید

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن