۰

جریان کشی گوشی هارد سوخته

منبع تغذیه
بازدید 615

جریان کشی لحظه ای موبایل

در گوشی های موبایل که خاموش هستند یکی از راهاهی عیب یابی بررسی جریان کشی گوشی خاموشی است. در این روش گوشی را با منبع تغذیه روشن میکینم و جریان خروجی گوشی را با منبع تغذیه چک میکینم و با بررسی این جریان میتوانیم تا حدودی ایراد گوشی را پیدا کنیم. اگر گوشی را به منبع تغذیه متصل کنیم و بعد از روشن کردن گوشی با دکمه پاور منبع تغذیه جریانی مشخصی را بکشد و گوشی روشن نشود و جریان گوشی صفر شود میگوییم جریان کشی لحظه ای موبایل رخ است. قبلا در مورد جریان کشی گوشی اتصالی کرده صحبت کرده ایم که میتوانید در مقاله عیب یابی گوشی اتصالی در این باره بیشتر بخوانید.

جریان کشی لحظه ای

جریان کشی لحظه ای حالت های مختلفی دارد که تمام این موارد را با هم بررسی میکنیم زیرا این موارد بیشتر اتفاق می افتد:

  • جریان کشی لحظه ای تا نگه داشتن دکمه پاور : در این حالت وقتی دکمه پاور را میزنیم گوشی شروع به جریان کشی میکیند و به محض برداشتن دکمه پاور جریان کشی قطع می شود.
  • جریان کشی لحظه ای بعد از زدن دکمه پاور :  در این حالت با فشار دادن دکمه پاور جریان کشی گوشی شروع می شود و بعد از مدتی جریان کشی صفر میشود.
  • جریان کشی لحظه ای بالا : در این حالت بعد از زدن دکمه پاور گوشی جریان بالایی کشید و سپس صفر می شود.
جریان کشی لحظه ای

آی سی حافظه UFS

 

  • جریان کشی لحظه ای موبایل تا نگه داشتن دکمه پاور

در این حالت ایراد از آی سی تغذیه در موبایل، cpu ، ram ، آی سی حافظه گوشی یا مسیر های ارتباطی می باشد که برای ایراد cpu , آی سی حافظه با توجه به مدل cpu گوشی  میتوانید از روش های حالت بوت مثل EDL ایراد گوشی را پیدا کنید.

پردازنده

البته معمولا در جریان کشی لحظه ای موبایل مشکل از اتصالی است. برای عیب یابی تکنیک های زیادی وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

  • جریان کشی لحظه ای موبایل بعد از زدن دکمه پاور

در این حالت ایراد معممولا از آی سی تغذیه می باشد ولی متواند مشکلاتی مثل خرابی قطعات مسیر ای سی تغذیه هم باشد که در اتصالی قطعات معممولا جریان کشی لحظه ای بالای 300 میلی آمپر است. البته اگر جریان کشی لحظه ای بسیار کوتاه و در حد 10 میلی آمپر باشد ایراد میتواند از آی سی تغذیه یا کریستال های گوشی باشد.

جریان کشی لحظه ای

نکته: فراموش نکنید جریان کشی با توجه به مدل گوشی متفاوت است و ممکن است هر گوشی جریان کشی  متفاوتی داشته باشد.

  • جریان کشی لحظه ای بالا 

این مشکل معمولا به خاطر اتصالی یکی از قطعات مسیر ولتاژ تغذیه یا CPU یا آی سی هارد یا مسیر های ارتباطی این آی سی میباشد که با روش های عیب یابی مثل تست دیود ولیو و یا با روش تزریق ولتاژ به برد موبایل می توان ایراد گوشی را پیدا کرد.

جمع بندی

در دوره های آموزش تعمیرات موبایل که در آموزشگاه فیدار برگذار میگردد تمام نکته ها و تکنیک های تعمیرات موبایل به صورت کامل و تخصصی به ما آموزش داده میشود.برای شرکت در دوره ها به لینک آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید و برای مشاهده  آموزش ها و تکنیک رایگان تعمیرات موبایل به کانال یوتیوب fidarteam ، آپارات fidarteam و اینستگرام ما به آدرس fidarteam مراجعه کنید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن