۰

جریان کشی صفر در موبایل چیست؟ راهنمای تعمیر و عیب یابی

نحوه ولتاژ گیری در برد موبایل
بازدید 643

جریان کشی صفر در موبایل

در مقاله عیب یابی گوشی اتصالی در مورد گوشی هایی که جریان کشی قبل پاور داشتند یا جریان کشی لحظه ای بعد پاور بالا داشتند توضیح دادیم که چگونه میتوان مشکل آنها را فهمید و آنها را عیب یابی کرد؛ حال اگر گوشی را به منبع تغذیه متصل کنیم و با زدن دکمه پاور گوشی و منبع تغذیه هیچ واکنشی نشان ندهند به اصطلاح میگوییم گوشی جریان کشی صفر دارد. در این موارد اولین موردی را که بررسی میکیند کانکتور باتری و اتصال کانکتور باتری با برد اصلی را بررسی کنید. یکی از موارد خیلی شایع در جریان کشی صفر قطغی در ارتباط کانکتور باتری با برد اصلی است. اگر نمیدانید چگونه کانکتور باتری را تعویض کنید، ما در مقاله تعویض سوکت کانتکتور پلاستیکی در مورد نحوه عوض کردن آن توضیح داده ایم که شما میتوانید با آن به راحتی کانکتور خود را عوض کنید.

خارج کردن کانکتور باطری از برد

خارج کردن کانکتور باطری از برد

بعد از بررسی این مورد سراغ کلید پاور میرویم زیرا قطعی کلید پاور یا خرابی مسیر کلید پاور تا آی سی تغذیه یا خرابی یکی از قطعات مسیر کلید پاور میتواند باعث جریان کشی صفر شود.

تعمیر و عیب یابی گوشی با جریان کشی صفر

ولتاژ کلید پاور که با ولتاژ باتری یکی است

برای چک کردن مسیر کلید پاور کافی است ابتدا از سالم بودن کلید پاور مطمئن شویم سپس با مولتی متر ولتاژ کلید پاور را میگیریم اگر ولتاژ کلید پاور با شماتیک یکی بود یعنی مسیر کلید پاور سالم است.

چک کردن پایه کانکتور توسط مولتی متر

چک کردن پایه کانکتور توسط مولتی متر

اگر ولتاژ سر کلید پاور درست نبود چه باید کرد؟

اگر ولتاژ سر کلید پاور سالم نبود یعنی ولتاژ مورد نیاز به آی سی تغذیه نمی رسد یا مسیر کلید پاور تا آی سی تغذیه دچار مشکل شده است. *نکته مهم : حتما ولتاژ کلید پاور با ولتاژ شماتیک باید یکی باشد اگر کمتر بود حتما یکی از مسیر ها مشکل دارد.

اگر ولتاژ کلید پاور داشتیم مشکل از کجا است؟

اگر ولتاژ مورد نیاز به سر کلید پاور میرسید ممکن است ایراد از آی سی تغذیه باشد که باید آی سی تغذیه را بررسی کنیم. قطعی مسیر برد هم میتواند باعث جریان کشی صفر شود که باید تمام لاین های مسیر به آی سی های اصلی مثل تغذیه cpu شارژ و … را بررسی کرد که برای این کار میتوان از تکنیک تست دیود ولیو برای عیب یابی استفاده کرد. اگر با این تست آشناییت ندارید شما میتوانید از مقاله تست diode value چیست با آن آشنا شده و عیب یابی با آن را یاد بگیرید. البته جریان کشی صفر از موارد زیادی میتواند باشد از جمله خرابی یا قعطی مسیرهای cpu، یا مثلا آی سی شارژ در گوشی هایی که مسیر ولتاژ باتری آنها از آی سی شارژ عبور میکند که باید با تکنیک های نقشه خوانی ایراد را پیدا کرد. البته با استفاده از تکنیک هایی مثل حالت EDL هم میتوان تا حدودی متوجه شد ایراد جریان کشی صفر از CPU گوشی هست.

در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شیراز فیدار که در آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار برگذار میگردد تمام روش های عیب یابی و تعمیر گوشی ها به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به شما آموزش داده می شود . شما میتوانید برای ارتباط و نحوه برگزاری کلاس ها با واحد پیشتیبان تماس بگیرید.

جمع بندی

در دوره های آموزش تعمیرات موبایل که در آموزشگاه فیدار برگذار میگردد تمام نکته ها و تکنیک های تعمیرات موبایل به صورت کامل و تخصصی به ما آموزش داده میشود.برای شرکت در دوره ها به لینک آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید و برای مشاهده  آموزش ها و تکنیک رایگان تعمیرات موبایل به کانال یوتیوب fidarteam ، آپارات fidarteam و اینستگرام ما به آدرس fidarteam مراجعه کنید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن