۰

آی سی تصویر و تاچ گوشی های هوشمند

آی سی تاچ
بازدید 2919

آی سی تصویر و تاچ گوشی های هوشمند  

 

آی سی تاچ :

ای سی تاچ یک ایسی کوچک روی فلت خود تاچ میباشد .

آی سی تاچ همانطور که از اسمش مشخص است با تاچ یا صفحه لمسی گوشی ارتباط دارد. این آی سی حساسیت تاچ را تنظیم میکند و اگر خراب شود تاچ گوشی از کار می افتد .

آی سی تاچ

وقتی در گوشی موبایل مشکل تاچ یا تصویر بهم میزنیم ممکن است مشکل در این قسمت از برد یعنی ایسی تصویر و تاچ باشد

که با یک ولتاژ گیری از طریق نقشه میتوانیم مشکل را پیدا کنیم .

در بعضی مواقع نیز ممکن است آی سی هایی مثل تاچ یا بک لایت باعث عدم تصویر دهی بشوند به دلیل آن که مدار و مسیر مشترک با پایه های تصویر دارد این اتفاق رخ می دهد

دلایل خراب شدن آی سی لایت گوشی اندروید و آیفون

مهم ترین دلیل خرابی ای سی نوسان برق است که هنگام شارژ کردن گوشی به دلیل حساسیت بسیار زیاد این قطعه، خراب می شود.

اگر ای سی در گوشی شما با مشکل مواجه شود یا به هر دلیلی خراب شود ، تنها راه درست کردن آن، تعویض آی سی است. با این وجود پیشنهاد می کنیم همیشه از قالب گوشی و گلس گوشی استفاده کنید تا آی سی در اثر ضربه دیدن گوشی، آسیب نبیند

آی سی یکی از مهم ترین قطعاتی است که در مدار و برد هر گوشی هوشمند قرار دارد. این قطعه حساس، تاثیر بسیار زیادی روی تامین ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز در کار با گوشی دارد

در صورت خرابی این آی سی ممشکل معمولا با ریبال یا تعویض این آی سی با یک آی سی سالم حل می شود که با در مقاله نحوه ریبال آی سی BGA  نحوه ریبال آی سی BGA به صورت کامل توضیح داده شده است.

لایت گوشی وظیفه مدیریت بخش های بسیاری از تلفن هوشمند را هم بر عهده دارد و از مهم ترین آن ها می توان به تنظیم نور صفحه نمایش گوشی اشاره کرد. این قطعه تاثیر زیادی در خواندن اطلاعات فلش مموری دارد و گاهی اوقات شما را با مشکل مواجه می کند.

استفاده از لوازم جانبی نظیر گلس گوشی یا قاب گوشی می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از ضربه دیدن آی سی هنگام زمین خوردن گوشی داشته باشد.

جمع بندی

در دوره های آموزش تعمیرات موبایل که در آموزشگاه فیدار برگذار میگردد تمام نکته ها و تکنیک های تعمیرات موبایل به صورت کامل و تخصصی به شما آموزش داده می شود. برای شرکت در دوره ها به سایت آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن