۰

قابلیت TRUE TONE صفحه نمایش آیفون چیست؟

بازدید 791

هنگامی که ناتیفیکشن تنظیمات گوشی آیفون را از سمت راست از بالا به پایین می کشیم و بر روی گزینه شدن نور صفحه نمایش گوشی انگشتمان را نگه میداریم با سه گزینه مواجه می شویم.

 

 

یکی از گزینه ها true tone است اما این گزینه چه کاربردی دارد ؟

این گزینه به صورت پیش فرض فعال است و به بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی های آیفون کمک زیادی میکند.

این گزینه برای اولین بار از سال 2016 در تبلت iPad Pro معرفی شد و از آن زمان در گوشی های آیفون 8 و آیفون X به بالا مورد استفاده قرار گرفت.

این تکنولوژی کمک میکند که مغز انسان رنگ های صفحه نمایش را به درستی تشخیص دهد و کیفیت صفحه نمایش با کمک این گزینه به شدت بالا می رود.

کافی است این گزینه را خاموش کنید تا ببنید چه قدر کیفیت صفحه نمایش پایین می آید.

true tone چگونه کیفیت صفحه نمایش را بالا می برد

وقتی شما به یک جسم نگاه میکنید در واقع بازتاب نور از آن جسم را مشاهده میکنید.

هنگامی که آفتاب تازه طلوع کرده ، چشم ما آن شی را کمی قرمز می‌بیند. در هنگام ظهر شی حالتی متعادل تر پیدا می‌کند و رنگ یا  نورهای بازتاب شده آن روشن تر به نظر می‌رسند و در این هنگام نور های ساطع شده از جسم کاملا شفاف به نظر می‌آیند.

علیرغم اینکه این یک واقعیت علمی است، اغلب ما اصلا متوجه آن نمی‌شویم و به نوعی تغییرات نور را در محیط ها و شرایط مختلف درک نمی‌کنیم، اما دلیل این مسئله چیست؟ دلیل این موضوع به عملکرد مغز انسان ارتباط دارد. مغز انسان به گونه‌ای عمل می‌کند که در برخی شرایط تصمیم می‌گیرد شدت نور آبی را کم یا زیاد کند و بدین ترتیب تعادل مابین تصویر پیش روی چشم انسان در شرایط نوری مختلف را به وجود می‌آورد! شاید به یاد داشته باشید که چند وقت پیش تصویری در فضای مجازی از یک لباس دو رنگ منتشر شده بود و برخی افراد آن را سیاه و آبی می‌دیدند و برخی دیگر مدعی بودند که رنگ لباس سفید و طلایی است! این موضوع کاملا به عملکرد مغز انسان و تصمیم‌گیری آن در مشاهدات وابسته بوده و می‌تواند مثال خوبی برای درک گفته های پیشین ما باشد.

قابلیت true tone اپل باعث می شود رنگ ها کاهش یابد و مغز انسان به بهترین شکل ممکن رنگ های صفحه نمایش را تحلیل کند و دیگر مغز انسان کار تفکیک رنگ را به راحتی انجام دهد.

سمت راست فعال بودن true tone و سمت چپ غیر فعال true tone

همانطور که در تصویر بالا میبنید صفحه نمایش گوشی با فعال بودن و بدون فعال بودن true tone گوشی را مشاهده میکیند.

طبق آنچه می بینید، True Tone نقطه سفید صفحه نمایش iPad را تغییر می دهد و روشنایی را به صورت کاملا هوشمند برای جبران نور محیط تنظیم می کند.

این یک مثال از نور سفید بود برای بقیه رنگ ها هم به همین شکل انجام می شود.

 

نحوه غیر فعال کردن true tone

برای غیر فعال کردن گزینه true tone در گوشی های آیفون کافی است ناتیفیکیشن تنظیمات گوشی را از بالا به پایین بکشید سپس بر روی تنظیم نور صفحه گوشی نگه دارید و همانند تصویر زیر سه گزینه برای شما ظاهر میشود و کافی است در این قسمت گزینه true tone را خاموش کنید که این کار اصلا توصیه نمی شود.

چرا بعد از تویض صفحه نمایش true tone از کار میافتد؟

در گوشی های آیفون اطلاعات سریال سخت افزاری مثل صفحه نمایش ، face id ، فینگر پرینت ، ویبراتور و… در آی سی به اسم eeprom ذخیره می شود.

اگر نمیدانید e2prom در گوشی های آیفون چیست حتما مقاله حافظه eeprom در آیفون چیست و چه کاربردی دارد را بخوانید.

وقتی صفحه نمایش را عوض میکنید باید سریال قطعه مورد نظر را ز روی صفحه نمایش قبلی کپی کرده و بر روی اطلاعات صفحه نمایش جدید انتقال دهیم در غیر اینصورت قابلیت true tone در صفحه نمایش کار نمیکد.

برای این منظور باید از دستگاه های پروگرامر مثل jcid برای انتقال این اطلاعات استفاده کنیم.

فعال کردن گزینه true tone آیفون xs

بعد از تعویض صفحه نمایش گوشی های آیفون xs گزینه true tone از کار می افتد،در این ویدئو نحوه فعال کردن گزینه true tone بعد از تعویض صفحه نمایش گوشی های آیفون را توضیح می دهیم

 

 

 

تعویض صفحه نمایش گوشی آیفون x

 

 

در گوشی های نسل جدید باید مراحل خاصی مثل تعویض آی سی صفحه نمایش برای تعویض صفحه نمایش گوشی انجام دهیم در غیر اینصورت گزینه true tone گوشی کار نمی کند و کیفت صفحه نمایش گوشی به شدت پایین است.

تعویض آی سی صفحه نمایش گوشی آیفون 13

 

 

 

 

جمع بندی : 

در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شیراز که در آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار برگذار می گردد تعویض صفحه نمایش آیفون بدون از کار افتادن true tone به صورت کامل آموزش داده می شود.برای شرکت در دوره ها به سایت آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید و برای مشاهده  آموزش ها و تکنیک رایگان تعمیرات موبایل به کانال یوتیوب fidarteam ، آپارات fidarteam و اینستگرام ما به آدرس fidarteam مراجعه کنید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن