۰

عیب یابی مدار آنتن گوشی سامسونگ

گلکسی m31 پرایم
بازدید 2974

عیب یابی مدار آنتن گوشی سامسونگ

عیب یابی مدار آنتن گوشی سامسونگ

عیب یابی مدار آنتن گوشی سامسونگ

عدم انتن دهی گوشی میتواند نرم افزار یا سخت افزار باشد.

ابتدا عدم آنتن دهی را به صورت نرم افزار بررسی میکینم سپس سراغ بررسی نرم افزار میرویم.

خیلی مواقع گوشی سامسونگ آنتن نمیدهد و مشکل عدم آنتن دهی مشکل نرم افزار است.

از کجا متوجه شویم که مشکل عدم آنتن گوشی نرم افزار است؟ با ما تا انتهای همراه باشید.

مراحل کار بسیار راحت است بهتر است ابتدا عدم آنتن دهی گوشی به صورت نرم افزار چک شود بعد سراغ سخت افزار برویم.ابتدا نحوه چک کردن نرم افزار را بررسی میکینم سپس به سراغ سخت افزار می رویم.

زیرا چک کردن نرم افزار بسیار راحت و سریع است و نیاز به باز کردن گوشی نیست. و همچنین رفع ایراد عدم آنتن دهی به خاطر نرم افزار بسیار راحت تر است و نیازی به باز کردن گوشی ندارد.

چک کردن قسمت نرم افزار مدار آنتن سامسونگ

برای این منظور ابتدا از قسمت setting , about phone , software information گزینه base band version گوشی را چک میکینم اگر این قسمت به جای ورژن بیسباند عبارت ناشناس یا unknown نوشته بود مشکل عدم آنتن دهی شما میتواند نرم افزار باشد.

برای حل مشکل ابتدا گوشی سامسونگ را فلش کنید اگر مشکل حل نشد ایراد سخت افزار است و میتواند مشکل از آی سی base band یا فیلترهای فرکانسی گوشی باشد.

بعد از این مرحله باید بازدن کد *#06# شماره imei گوشی را چک کنید اگر به جای imei گوشی که در پشت گوشی یا کارتن گوشی نوشته شده است شماره imei دیگری مثل 000000000000000 یا 004999010000 بود imei گوشی خراب است و باید با کمک باکس های ترمیم سریال مثل اختاپوس و z3x , chimera tool مشکل را حل کنید

آیا همین کافی است ؟ خیر

مرحله بعد کد *#0011# را می زنیم در صفحه جدید یکی از سیم کارت ها را انتخاب میکینم اگر در قسمت imei cert یا imei status عبارت NG یا fail را مشاهده کردید عدم آنتن دهی گوشی مربوط به نرم افزار است و باید بخش امنیتی گوشی را با باکس هایی مربوط به سامسسونگ ترمیم کنیم.

 

اگر در مرحله بالا imei cert عبارت pass یا OK نوشته بود ولی نوشته های بالا وجود نداشت عدم آنتن دهی گوشی شما مشکل سخت افزار دارد.

در کل اگر تمام مراحل بالا را طی کردید و همه موراد درست بود عدم آنتن دهی شما سخت افزار است و باید مراحل سخت افزار را انجام دهید.

در گوشی های جدید به دلیل ضد آب بودن باز کردن گوشی نیاز به تجهیزات مناسب تعمیرات موبایل  است.و باز کردن گوشی باعث میشود که دیگر گوشی قابلیت ضد آب قبلی خود را نداشته باشد.

برای عیب یابی نرم افزار عدم آنتن دهی گوشی یک ویدئو توسط تیم آموزش تعمیرات موبایل شیراز فیدار تهیه شده است:

چک کردن سخت افزاری آنتن دهی گوشی

برای چک کردن عدم آنتن دهی سخت افزاری گوشی باید به دانش قطعات مدار انتن گوشی آشنا باشید که در مقاله تعمیر مدار آنتن گوشی در مورد مدار آنتن ، نحوه عملکرد مدار آنتن و تعمیر مدار آنتن به صورت کامل توضیح دادیم حتما مطالعه کنید.

حتما در قسمت setting گوشی در قسمت سیم کارت چک کنید که گوشی سیم کارت شما را شنسایی یمکند یا خیر اگر سیم کارت شناسایی نشد ایراد از کانکتور سیم کارت که نحوه عیب یابی کانکتور سیم کارت در این لینک کانکتور چیست توضیح دادیم حتما مطالعه کنید.

مورد دیگر اینکه از قسمت تنظیمات شبکه گوشی اجازه دهید که شبکه های گوشی را به صورت دستی سرچ کند اگر شبکه گوشی به صورت دستی پیدا شد قسمت مدار گیرنده سالم است در غیر این صورت مدار گیرنده گوشی مسکل دارد که لینک مدار آنتن تمام این موارد توضیح دادیم حتما مطالعه کنید.

برای مشاهده آموزش های رایگان بیشتر حتما ما را در انستگرام fidarteam دنبال کنید. و کلی فیلم آموزش مجازی رایگان دیگر به کانال یوتیوب ما مراجعه کنید.

برای انیکه بتوانید عدم ـنتن دهی گوشی را ه بهترین شکل ممکن انجام دهید علاوه بر دانش مدار آنتن نیاز به تمرین زیر نظر اساتید حرفه ای دارید.در دور های آموزش تعمیرات موبایل شیراز فیدار که در بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار برگذار میگردد تعمیر مدار ظآنتن و کلی آموزش دیگر را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به شما ارائه میشود برای شرکت در این دوره ها به لینک آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن