۰

24 نرم افزار پرکاربرد اندروید و IOS

نرم افزارهای پرکاربرد
بازدید 3089

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پرکاربردترین برنامه های اندروید و IOS هستید. ما قصد داریم 24 نرم افزار پرکاربرد اندروید و IOS را به شما معرفی کنیم.

نرم افزار پرکاربرد

 

1- اپلیکیشن WhatsApp

آیا کسی را میشناسید که گوشی هوشمند داشته باشد و روی آن واتس اپ نصب نباشد؟ پس قطعا نصب این پیام رسان محبوب در ایران الزامی است.

2- نسخه ی رسمی Telegram (نسخه ی غیر رسمی پیشنهاد نمیشود)

هرچند تلگرام در حال حاضر در ایران فیلتر شده اما فقط 1 میلیون نفر از مردم از تلگرام مهاجرت کردند و 45 میلیون نفر، هنوز در تلگرام حضور دارند.

هرچند نسخه های غیر رسمی تلگرام همچون تلگرام طلایی، موبوگرام و هات گرام فیلتر نیستند اما  ما این پیام رسان ها را به شما پیشنهاد نمیدهیم.

3- اپلیکیشن Instagram

اینستاگرام، فیسبوک و واتس اپ، در مدیریت مارک زاکربرگ قرار دارند. بعد از فیلتر شدن فیسبوک در ایران، اینستاگرام توانست بعد از روی کار آمدن، جایگزین خوبی برای فیسبوک باشد. تنها مشکل اینستاگرام شاید مصرف بی از حد اینترنت باشد. به هرحال حد اقل 28 میلیون نفر طرفدار در ایران دارد و بیشتر مخاطبان این شبکه ی اجتماعی، سنی بین 15 تا 35 سال دارند.

4- اپلیکیشن Aparat

وبسایت آپارات پربازدید ترین سایت ایران است و همین امر باعث میشود این سایت جذاب به نظر رسد. اپلیکیشن آپارات دقیقا مانند یوتیوب است با این تفاوت که داخلی است.

5- اپلیکیشن Snapp

اگر کمی امروزی باشید حتما اسنپ را میشناسید. اپلیکیشنی که بیش از 150 هزار نفر را در ایران شاغل کرد. اسنپ نرم افزاری است که از روی اوبر الگوبرداری شده و به وسیله ی آن میتوانید درخواست تاکسی اینترنتی بدهید. بیش از 92 درصد افرادی که از تاکسی های اینترنتی استفاده میکنند، به اسنپ درخواست میدهند.

6- اپلیکیشن Divar

سایت دیوار مرکز بسیار خوبی برای خرید و فروش اجناس است.

این سایت از نظر رتبه بین 5 سایت اول ایران قرار دارد. البته رقیب این سایت یعنی شیپور هم وجود دارد اما تنوعی که در دیوار هست هرگز در شیپور نخواهید دید.

7- اپلیکیشن Translate

نرم افزار گوگل ترسنلیت یا مترجم گوگل جزوه نرم افزار هایی است که نصب آن برای شما بسیار مفید خواهد بود.

نرم افزار گوگل ترسلیت قادر است جمله و پاراگراف را به بیشتر زبان های دنیا ترجمه کند و چون توسط گوگل مدیریت میشود، پیشرفت روز افزون آن را میتوان دید.

8-اپلیکیشن آپ

با نصب آپ دیگر نیازی به نصب نرم افزار هایی همچون موبایل بانک و … نخواهید داشت. از پرداخت قبوض و شارژ تلفن همراه گرفته تا پرداخت بیمه و خرید بلیط هواپیما، همه و همه در این نرم افزار کاربردی جای گرفته است و میتواند بسیار مفید باشد.

9- اپلیکیشن Tiny Scanner Pro

تا به حال پیش آمده در اداره ای بروید و از شما درخواست شود، اسکن عکس خود را تحویل دهید و …؟ به این اپلیکیشن دیگر نیازی نیست به کافی نت بروید. فقط کافیه که به صورت عمودی از اسنادتان عکس بگیرید تا با فورمت های مختلف، عکس اسکن شده را تحویلتان بدهد.

10- Shareit

نرم افزار پرکاربرد به اشتراک گذاری اپلیکیشن، موسیقی، ویدیو، عکس و خلاصه هر فایلی با هر فورمتی به وسیله ی wifi.

نرم افزار های مشابه ی مانند زاپیا یا وای فای دایرکت هم هستند اما Share it طرفداران بیشماری در ایران دارد.

11- همراه من یا ایرانسل من

نرم افزار مدیریت سیمکارت، بسته ی اینترنت و … مزیت این نرم افزار ها نسبت به سایر نرم افزار ها این است که با خرید شارژ از این طریق، میتوانید 5 درصد شارژ بیشتر دریافت کنید.

12- باد صبا

باد صبا یکی از بهترین تقویم های اندرویدی است که قابلیت های بیشماری را دراختیارتان قرار میدهد و بسیار دقیق است.

13- تپ سی

نرم افزار درخواست تاکسی اینترنتی است اما تعداد خودرو های تپ سی نسبت به اسنپ بسیار کمتر است. نرم افزار هایی همچون ماکسیم، آی تاکسی یا کارپینو هم در دسته تاکسی های اینترنتی قرار میگیرند.

14- اسنپ فود

نرم افزار پرکاربرد بعدی قطعا اسنپ فود است. بسیاری از رستوران ها، با اسنپ فود کار میکنند. منو تمام رستوران های اطراف شما در این نرم افزار پرکاربر وجود دارد

15- دیجیکالا

دیجیکالا سومین سایت برتر ایران است و از ناخنگیر گرفته تا ماشین، در آن خرید و فروش میشود. پس قطعا میتوان نرم افزار دیجیکالا را در دسته ی نرم افزار پرکاربرد قرار داد.

16- بامیلو

بامیلو هم دقیقا مانند دیجی کالا است اما با این تفاوت که حجم تعداد اجناس و بزرگی دیجیکالا را ندارد اما در مدت کمی بسیار رشد داشته و موفق عمل کرده.

17- ریحون

اسنپ فود و ریحون در یک دسته قرار میگیرند و نمیتوان گفت کدام یک بهتر هستند. زیرا هردو بسیار قوی عمل کردند و هر روز هم بهتر و بهتر میشوند.

18- طاقچه

اگر اهل مطالعه و کتابخواندن هستید طاقچه نرم افزار بسیار خوبی است و با هزاران کتاب قطعا نیاز های شما را برطرف خواهد کرد. کتاب های طاقچه هم خواندنی هستند و هم صوتی.

19- نوار

یکی نرم افزار پرکاربرد دیگر نوار است با این تفاوت که در نرم افزار نوار تنها کتاب های صوتی یافت میشوند و خبری از کتاب های نوشتاری نیست.

20-فیدیبو

فیدیبو زیر مجموعه ی دیجیکالا است و از نظر کاربرد دقیقا مانند طاقچه است و تفاوت های چشمگیری با طاقچه ندارد.

طاقچه و فیدیبو به نوعی مکمل همدیگر هستند.

21- QR code Scanner

تا به حال شده وارد فروشگاهی شوید و با QR کد یا بار کد مواجه شوید؟ یا بر روی هرچیزی این کد ها را ببینید؟ نرم افزار QR code Scanner به شما کمک میکند تا آن کد ها را بخوانید و امروزه بیشتر از قبل مورد استفاده قرار میگیرد.

22- call recorder

Call recorder نرم افزار پرکاربرد دیگری است که مورد استفاده قرار میگیرد و به صورت خودکار مکالمات شما را ضبط میکند. این نرم افزار در بعضی از مواقع بسیار مورد نیاز قرار میگیرد.

23- Winrar

نرم افزار مهم برای فشرده سازی فایل ها و هم چنین اکسترک کردن فایل ها به کار میرود. قطعا با فایل های فشرده رو به رو میشوید. پس بهتره این نرم افزار پرکاربرد را هم نصب کنید.

24- بازار

بازار برای آیفون وجود ندارد و مختص اندروید است. بعضی اعتقاد دارند بازار ویروسی است و نباید این اپ را نصب کرد اما توجه داشته باشید، نرم افزار بازار ویروسی نیست ولی بعضی از نرم افزار هایی که در این اپ جای گرفته اند ویروس هستند. پیشنهاد میکنیم تنها نرم افزار های مشهور را از بازار دانلود کنید و از نصب هر نرم افزاری پرهیز کنید.

نرم افزار های دیگری نیز مانند بازار وجود دارند مانند ایران اپس یا سیبچه و سیب اپ برای آیفون.

قطعا نرم افزار های پرکاربرد دیگیری هم هستند که از قلم افتاده اند. صمیمانه منتظر پیشنهاد های شما هستیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن