۰

استفاده صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی

استفاده درست و صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی
بازدید 2653

درباره استفاده صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی:

خیلی وقت ها پیش میاد که عدم استفاده صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی در سیستم هایمان باعث می شویم که سریع معیوب یا خراب شوند، خوب ما در این قسمت راه های استفاده صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی به شما خواهیم گفت و به آن می پردازیم.

هر سیستمی که شارژی باشد قطعاً روش نگهداری بخصوص دارد و مراقبت و اهمیت بیشتری برای ماندگار ماندن باتری باید انجام داد.

استفاده درست و صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی

توجه داشتین وقتی از مغازه داران لوازم الکترونیکی یا موبایل فروشان دستگاه شارژی خریداری می فرمائید به شما نکاتی مبنی بر نحوه ساعت شارژ باتری به شما می گویند، مثلا n ساعت بزنین در شارژ و بعد کمتر ، خوب واقعا بعضی مواقع برای ما پیش می آید که اینکار را می کنیم ولی باتری دستگاه شارژ خیلی زود تخلیه می کند‌، یا اینکه اهمیتی به حرف فروشندگان نداده تا صبح در شارژ می گذاریم.

هر دستگاهی الکترونیکی که شارژی هستند که شما اقدام به خریداری میی فرمائید: مقدار ولتاژ، آمپر، وات بر روی آن یادداشت شده است، که اهمیتی زیادی دارند، یکی از اهمیت آن مدت زمان روشن ماندن و توان مصرفی آن دستگاه مطابق با آمپر بر ساعت به شما می گوید که نشانگر زمان روشن ماندن دستگاه و نحوه مصرف آن است.

بعضی مواقع متاسفانه حال چه بی توجهی یا ندانسته از دستگاه خود در هنگام شارژ مثل موبایل یا لپ تاپ استفاده  می کنیم که این کار منجر به خرابیِ هرچه زودتر باتری دستگاه می شود همچنین شاید منجر به باد کردن باتری و آسیب جدی وارد کردن به بعضی از بخش های مهم دستگاه شود.

استفاده صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی

 

خوب یکی از علل های باد کردن باتری پس در سیستم هایی همچون لپ تاپ و گوشی استفاده نابجا در هنگام شارژ شدن است،  به نظر شما چه اتفاقی رخ می دهد که باتری باد می کند …؟

به خوبی می توان با زبان ساده گفت به دلیل اینکه باتری در زیر شارژ است و آیسی شارژ مسئولیت شارژ کردن باتری را فقط به عهده دارد وقتی ما نابجا در هنگام شارژ شدن از دستگاه استفاده می کنیم، خوب وظیفه و به عبارتی بار مصرفی زیاد تر می شود، و آیسی شارژ در همین هنگام هم مسئولیت شارژ شدن را برعهده دارد هم فرمان قطع و وصل ( پرشدن یا نشدن ) باتری را به عهده دارد که باعث اختلال در مدار می شود یا کم رسانی برق به سیستم یا باتری و از سوی دیگر چون دستگاه زیاد از حد داغ میکنم باتری دچار تورم می شود و باد می کند. مثل شکل زیر که مشاهده می فرمائید:

استفاده صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی

راه های کلیدی که شما می توانید عمر باتری دستگاه خود را بالا ببرید، شامل عبارت زیر می شوند:

استفاده صحیح از لوازم الکترونیکی شارژی

  • در هنگام خرید دستگاه جدید دستگاه خود را بدون استفاده و خاموش به مدت زمان (۶ ساعت برای دستگاه هایی با ولتاژ3.7 ولت، 600 الی 900 میلی آمپر) و (۸ ساعت برای دستگاه هایی با ولتاژ 4.5 الی 6 ولت، ۱.۲۰۰ الی ۴۰۰۰ میلی آمپر) به شارژ بزنید.
  • سعی کنید در جا و مکانی گرم و مرطوب دستگاه را در شارژ نزنید( باعث کاهش عمر باتری می شود)
  • سعی کنین میزان باتری  صفر ۰ نشود و حداقل ۲۰ درصد به شارژ زده و اگر ۱۰۰ درصد شد سریع از شارژ بکشید.
  • ۲۴ ساعت دستگاه در شارژ قرار ندهید
  • از شارژر مناسب با میزان و آمپر مورد نیاز دقیق که در دفترچه راهنما گفته شده است استفاده شود.
  • اتصالی در کابل وجود نداشته باشد.
  • اتصالی دوشاخه آداپتور شارژ و تبدیل اتصال به پریز برق نداشته باشد.

امیدواردم از مطالبی که در اختیار شما گذاشتیم بهره کافی را برده باشید. با آرزوی موفقیت و بهترین ها برای شما

گروه آموزشی فناوری تکنیک نوین

 

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن