۱

تعمیر موبایل به چه میزان سرمایه نیاز دارد؟

تعمیرات موبایل
بازدید 3306

تعمیر موبایل چقدر برای شروع، سرمایه نیاز داریم ؟ درآمد این شغل چقدر است؟ آیا ارزش دارد وارد این شغل شویم؟ آیا این شغل مناسب همه است؟

ما در این مقاله به تمام سوالات شما جواب خواهیم داد.

موبایل از سال 1372، برای اولین بار وارد ایران شد اما تقریبا تا سال 1382 تعمیرات موبایل به صورت گسترده و یک شغل در بازار ایران وجود نداشت. الیته عجیب هم نبود چا که کمتر از 1 درصد مردم در آن زمان از موبایل استفاده میکردند. امروزه کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که از موبایل استفاده نکند. حداقل هر نفر یک موبایل البته در بعضی از موارد نیز هر نفر 2 موبایل و یا یک تبلت دارند. موبایل امروزه آنقدر کارایی دارد که به نوعی میتوان گفت عضوی از اعضای بدن ما شده و واقعا بدون موبایل امروزه نمیتوان به راحتی زندگی کرد. در نتیجه هر شغلی که مرتبط به موبایل باشد، نمیتواند از بین برود. از فروش گوشی گرفته تا فروش لوازم جانبی، قطعات موبایل و تعمیرات موبایل همه از شغل هایی هستند با درآمد بالا البته هستند کسانی که نمیتوانند به خوبی در این بازار ظاهر شوند.

مطلب امروز ما در مورد شغل تعمیرات موبایل است. در ادامه با ما همراه باشید

تعمیر موبایل

تعمیرات موبایل به صورت کلی به دو بخش سخت افزار و نرم افزار تقسیم بندی میشود. در گذشته تعمیرات نرم افزار چندان رونق نداشت اما امروزه بسیاری از مشکلاتی که برای گوشی ها به وجود می آید نرم افزاری است.

تعمیرات سخت افزار موبایل بهتر است یا نرم افزار ؟

تعمیرات سخت افزار و نرم افزار موبایل در حقیقت مکمل یکدیگر هستند و فقط نمیتوان سخت افزار کار کرد و یا نرم افزار. اگر قصد دارید فقط سخت افزار کار موبایل شوید، میتوانید یک همکار نرم افزار کار را در اختیار بگیرید و یا برعکس.

درآمد سخت افزار موبایل بهتر است یا نرم افزار؟

جواب این سوال نسبتا سخت است اما به صورت کلی میتوان گفت درآمد سخت افزار موبایل تقریبا 30 درصد از نرم افزار موبایل بیشتر است اما ریسک کاری در بخش سخت افزار نسبت به نرم افزار نیز بیشتر است.

 

برای شروع تعمیرات موبایل به چقدر سرمایه نیاز است؟

تعمیر موبایل

برای شروع کار حتما نیاز به یک کامپیوتر یا لپ تاپ نیاز دارید.

با عرض پوزش به دلیل نوسانات قیمت ارز، قیمت ها با دلار درج شده.

برای شروع سخت افزار حداقل نیاز به 800 تا 900 دلار آمریکا سرمایه ی اولیه دارید اما صادقانه باید عرض کنم این هزینه صرفا برای شروع کار است و برای تعمیرات خیلی خاص، باید مبلغ بیشتری هزینه کنید. برای مثال این مبلغ میتواند حتی تا 20 هزار دلار آمریکا نیز باشد. (90 درصد تعمیرکاران موبایل با 900 دلار شروع میکنند).

اما برای شروع نرم افزار موبایل به چقدر سرمایه نیاز است؟ تقریبا میتوانید 60 درصد مشکلات نرم افزاری را تنها با یک لپ تاپ حل کنید اما برای 40 درصد مشکلات دیگر نیاز به باکس های نرم افزاری دارید. اگر قصد خرید تمام باکس های نرم افزاری را داشته باشید، باید مبلغی در حدود 1500 دلار آمریکا صرف کنید.

معرفی وسایل مورد نیاز تعمیرات موبایل

 

مشکلات تعمیرات موبایل

تعمیر موبایل

نباید فقط بعد مثبت این شغل را در نظر بگیریم و باید بعد منفی این شغل هم بررسی شود. ریسک شغل تعمیرات موبایل مخصوصا در زمان شروع کار، نسبتا زیاد است و از آنجایی که قیمت گوشی های موبایل معمولا بسیار زیاد هستند، باید درصدی از درآمد خودتان را برای تاوان اشتباهات کنار بگذارید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. بعضی از گوشی ها تعمیر پذیری پایینی دارند و در نتیجه ریسک بالایی برای تعمیرکاران موبایل در پی دارد و ممکن است در باز کردن گوشی با خطای انسانی یا مشکلات از قبیل شکستن نمایشگر و … روبه رو شوید. ریسک کاری تعمیرات موبایل و استرس موقع تعمیر بسیار بیشتر از شغل های دیگر مانند مکانیکی، تعمیرات لوازم خانگی و … است. اما این استرس در شروع کار بیشتر به چشم می آید و رفته رفته هرچقدر گوشی های بیشتری تعمیر میکنید ریسک کاری بسیار کمتر میشود هرچند هیچگاه به صفر نمیرسد.

 

در آمد شغل تعمیرات موبایل چقدر است؟

این سوال بسیار پیچیده است اما به زبان ساده حداقل درآمد تعمیرات موبایل به اندازه ی یک کارمند ساده است اما میتوانید در مدت کمتر از 3 سال درآمدتان را به بیش از 5 یا حتی 10 برابر یک کارمند برسانید که این موضوع کاملا بستگی به خودتان دارد. البته کسانی هستند که هیچ تمایلی به پیشرفت ندارند و متاسفانه در این زمینه شکست میخورند و از این کار خارج میشوند.

 

آموزش تعمیر موبایل با مدرک بین المللی

 

اگر این خصوصیات را دارید لطفا وارد تعمیر موبایل نشوید که با پشیمانی این شغل را ترک میکنید.

تعمیر موبایل

تعمیر موبایل نیاز به صبوری زیادی دارد و اگر صبور نباشید و زود خسته شوید لطفا وارد این شغل نشوید چرا که این شغل اصلا برای شما مناسب نیست. در بعضی از موارد نیاز است یک روز کامل برای یک گوشی موبایل زمان صرف کنید. حال فرض کنید گوشی درست نشود. همیشه همه چیز خوب پیش نمیرود. حال بین یک دو راهی قرار میگیرید، آیا حاضرید برای گوشی دوم هم همین مقدار زمان صرف کنید؟ اگر جوابتان بله است پس مناسب این کار هستید اما اگر جواب منفی است، پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان وارد این کار نشوید.

اگر زود عصبانی میشوید و یا مشکلات روحی روانی دارید هم این شغل  برای شما مناسب نیست چرا که در زمان تعمیر موبایل باید 100 درصد حواستان به کارتان باشد چرا که با بستن یک پیچ اشتباه ممکن است دچار ضرر و زیان بسیاری شوید.

آموزش های رایگان تعمیر موبایل

اگر لرزش زیاد دارید، میتوانید نرم افزار کار شوید اما بهتر است وارد سخت افزار نشوید. ناگفته نماند که لرزش دست میتواند با کمی تمرین کردن به راحتی برطرف شود اما لرزش دست زیاد قطعا بدین شکل نیست.

امیدوارم با این مطب بهتر بتوانید تصمیم بگیرید وارد این شغل شوید یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن