۰

نحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشین

بازدید 10221

نحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشین

سلام دوست من

احتمالاً خیلی از شما دوستان به فکر نصب دوربین عقب و همچنین خرید یک مانیتوری خوب برای ماشین خاص خود هستید ولی متاسفانه خیلی از عموم کاربران عزیز با نصب کردن این تجهیز ه مشکلات بزرگ بر می خورند، نگران نباشید اینجا در این قسمت تیم فناوری آموزشی تکنیک نوین به شما خواهیم گفت.

پس یک دوربین پشتیبان قابل حمل را برای وسیله نقلیه خود بخرید. برای امنیت ، حتماً دستگاهی را خریداری کنید که برای دوربین دید عقب طراحی شده باشد. خرید یک دستگاه ساخته شده برای وسیله نقلیه شما ، نصب آن را آسانتر از یک دوربین استاندارد aftermarket می کند. بنابراین می توانید به راحتی آن را نصب کنید ، به دنبال دوربینی باشید که بر روی آن یا به طور مستقیم در پشت پلاک خود نصب شود. (به دنبال دوربین های پشتیبان در فروشگاه های لوازم الکترونیکی مصرفی باشید).

نحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشیننحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشیننحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشین

نحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشین

اگر می خواهید نمایشگر آینه جلو موجود خود را نگه دارید ، مانیتور خارجی یا پورتابل (نمایشگر آینه) خریدکنین کنید. یک مانیتور پشتیبان خارجی یک صفحه نمایش ویدئویی کوچک است که به طور مشابه اکثراً به GPS روی شیشه جلوی اتومبیل شما سوار می شود. اگرچه فضای بیشتری نسبت به مانیتور داخلی دارند ، اما مانیتورهای خارجی به راحتی مشاهده می شوند و در صورت لزوم می توانند به راحتی تعویض شوند.در صورت تمایل می توانید به جای آن از مانیتور تصویری استاندارد استفاده کنید (مانیتورهایی که بصورت استاندارد و فابریک روی ماشین نصب می باشند). با این حال ، به خاطر داشته باشید که ممکن است تمام ویژگی های یکسان را با دستگاه هایی که برای استفاده با دوربین های پشتیبان طراحی شده اند ، نداشته باشد، بستگی به خرید شما و امکاناتی که مانیتو دارد می باشد.

نحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشین

نحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشین

یکی از ویژگی های دوربین عقب زد آب بودن و دید در شب آن است که باید توجه خاصی در آن داشت؛بعضی از مانیتورهای داخلی در بالای آینه نمای عقب فعلی شما گیره دارند قرار می گیرند ، اما جالب است بدانید برخی دیگر نمایشگر آینه جای آینه  اصلی شما را کاملاً جایگزین می کنند.بیشتر مانیتورهای داخلی در هنگام استفاده خاموش و ناپدید می شوند و بصورت آینه معمولی تبدیل می شوند و در صورت حفظ ظاهر خودرو می توانند به گزینه ای عالی تبدیل شوند.

برای اکثر نصب های دوربین دید عقب، به کابل های دوربین تقسیم شده و کانکتورهای کابل های ویدئویی و برق، 2کابل برق سیم لخت و یک کابل ویدیویی RCA نیاز خواهید داشت.بیشتر کیت های نصب شامل این کابل ها هستند، اما برخی از آنها ممکن است شما را مجبور به خرید جداگانه کند.برخی از مدل های دوربین به جای کابل های ویدئویی معمولی از فرستنده های بی سیم استفاده می کنند.

نحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشین

نحوه نصب مانیتور و دوربین عقب ماشین

 

خوب پیشنهاد من به آن دسته از کسانی که مانیتور فابریک رو ماشینشون نیست از مانیتوری که در شکل زیر گذاشتم خریداری کنن، بهتر هست مانیتوری که میخرید لمسی باشد و لمس آن بسیار قوی و از نوع خازنی باشد که به خوبی عملکرد لمس را داشته باشد اکثرا این مانیتور هایی که در شکل زیر هستن امکانات کافی و خوبی را برخوردار هستند مثل: نصب و اتصال دو دوربین (جلو و عقب) ورودی ویدیئو و صدا که از خروجی پخش ماشین می توان گرفت، همچنین کیفیت عالی و قیمتی فوق العاده مرغوب و مناسب هستند.

نمایشگر آینه ای که در صفحه بالا نمایش داده شده است  دارای دو عدد پایه ثابت که در فلش قرمز رنگ پایین نمایش دادیم و دو پایه متحرک در فلش قرمز و فلش سبز که قابل مشاهده است  و همچنین فیش اتصال یا کانکشن دارا می باشد که می توان آنرا بروی آینه عقب ماشین متصل کرد؛ ولتاژ این دستگاه 12ولت می باشد.

 

این دوربین که ضد آب و رطوبت همچنین دارای دید در شب قوی با کیفیت عالی 5 یا 2 پیکسل است که عقب ماشین بالای پلاک یا داخل سپر ماشین نصب می گردد، این دوربین دارای دو سر فیش و یک سیم نازک که در کنار فیش تصویر قرار دارد می باشد، یک فیش که اکثرا بارنگ قرمز نمایش داده شده جهت برق دهی به دوربین می باشد که به چراغ دنده عقب ماشین متصل می گردد (توجه داشته باشید قطب مثبت و منفی فیش را درست متصل کنید تا دوربین شما از بین نرود)، و فیش زرد رنگ که جهت انتقال تصویر یا ویدیئو به مانیتور است، سیم نازکی که اکثرا سبز یا آبی رنگ در کنار فیش ویدیئو هستند به مثبت چراغ دنده عقب ماشین و سیم سمت دیگر به سیم متصل به کابل مانیتور متصل می شوند.

سیم برقی که از مانیتور گرفته می شود باتوجه به کاتالوگی که درون جعبه تهویه شده است، یک سمت سیم که اکثراً با رنگ قرمز (مثبت) به مثبت فیوز چراغ داخل اتاق و رنگ مشکی که به آن فیوز متصل می باشد به منفی بدنه ماشین متصل نمایید.

با آرزوی بهترین ها برای شما دوستان عزیز، آرزومندم مطالب برای شما مفید و کامل قرار گرفته باشد.

 

دوره آموزشی تعمیرات نرم افزار موبایل1

آموزش مجازی (برای اظلاع از دوره ها کلیک کنید)

دوره آموزشی تعمیرات موبایل1

باکس های پروگرام هارد ( ای سی EMMC ، UFS )

معرفی IC های اصلی استفاده شده در موبایل

آموزش کار با دانگل HCU

آموزش تعمیرات موبایل با مدرک رسمی

آموزش تعمیرات موبایل

گروه فناوری آموزشی تکنیک نوین

 

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن