۰

نحوه تشخیص آیفون های ریفربیش یا رفرش شده

بازدید 2509

در این مطلب با ما در مورد رفرش گوشی های آیفون و نحوه تشخیص آنها همراه باشید.

پس از تولید و عرضه گوشی های آیفون ممکن است که برخی از این گوشی با مشکلاتی اعم از نرم افزاری و سخت افزاری همراه شوندکه با بازگشت این گوشی ها به نمایندگی های اپل این اسمارت فون ها به نوعی توسط شرکت اپل تعمیر می شوند و دوباره به چرخه فروش باز می گردنند اما با نام ریفربیش شده.

کمپانی بزرگ اپل مدعی می‌شود که آیفون‌های مرجوعی یا ریفربیش شده (Refurbished) این شرکت از نظر کیفیت عملکرد، تفاوتی با آیفون‌های کاملا سالم این شرکت ندارند. با این حال بدون شک هیچ کاربری تمایل به خرید یک آیفون های ریفربیش یا رفرش شده شده ندارد.

بدون تردید تعویض یا تعمیر قطعات آیفون‌ها در دراز مدت می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. حداقل می‌توان این چنین گفت که دید منفی کاربر مبنی بر عدم کیفیت لازم آیفون ریفربیش شده منجر می‌شود که هر خرابی معمولی در دستگاه به مرجوعی بودن آن نسبت داده شود. بنابراین به طور کلی هیچ فردی تمایل ندارد که یک آیفون ریفربیش شده (Refurbished) خریداری کند.

فراموش نکنید تشخیص آیفون فیک نکات بسیاری دارد که در این مقاله دوتا از مهم ترین ها را آموزش میدهیم و در دوره آموزشگاه تعمیرات موبایل در شیراز فیدار به صورت کامل نحوه تشخیص آیفون رفرش و تعمیری را آموزش میدهیم

نحوه تشخیص آیفون های ریفربیش

1: تشخیص از طریق جعبه گوشی

جعبه های گوشی های آیفون ریفریش شده احتمال دارد که دارای خراشیدگی های زیاد یا یکپارچه سفید بودن این جعبه ها دارد .آیفون‌هایی که شرکت اپل پیش از عرضه به بازار از نظر فنی آن‌ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و به نوعی آیفون ریفربیش شده (Refurbished) نیستند، یک مهر یا برچسب اختصاصی با عنوان “Apple Certified” را به همراه دارند.

این مهر در واقع اصالت و کیفیت آیفون شما را تضمین می‌کند. اگرچه باید بگوییم که در برخی از شرایط دیده شده که آیفون‌های دارای این مهر هم با مشکلات عملکردی و فنی مواجه بوده‌اند، اما در هر صورت توصیه می‌کنیم که در قدم اول نسبت به بررسی وجود این مهر در جعبه گوشی هوشمند اقدام کنید.

آیفون های ریفربیش یا رفرش شده

2: تشخیص از طریق شماره مدل  دستگاه

نحوه تشخیص آیفون های ریفربیش

نحوه تشخیص آیفون های ریفربیش

با بررسی شماره مدل دستگاه می توانید این موضوع را متوجه شوید با ورود به بخش تنظیمات و گزینه General و سپس با ورود به بخش About ، مدل  گوشی خود را مشاهده می کنید که نوشته  ای شبیه به MN572LL/A میباشد به اولین حرف این مدل توجه کنید.

  1. M : دستگاه شما آیفون اکبند و کاملا جدید می باشد
  2. F : آیفون شما توسط یکی از اپراتور های موبایل یا شرکتی شخص ثالث ، ریفریش شده است.
  3. N : آیفون شما توسط خود شرکت اپل ریفربیش شده است.
  4. P : دستگاه شما ، آیفون شخصی سازی شده است و این یعنی احتمالا بر روی بدنه آن حکاکی وجود دارد.

 

از همراهی شما سپاس گزاریم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن