۱

احتمال فیلتر شدن گوگل در روسیه

احتمال فیلتر شدن گوگل در روسیه
بازدید 4092

احتمال فیلتر شدن گوگل در روسیه.مسئولان روسیه ای اعلام کردند  که در صورت عدم پیروی از قوانین کشور روسیه و فیلتر چندین سایت خاص، آنها را تحریم و مسدود خواهند کرد.

کشور روسیه دو ماه قبل قانون جدیدی را برای مبارزه با محتوای به گفته آنها زیان‌آور و تشکیل لیستی از سایت های ممنوعه تصویب کرد و حالا گوگل یا باید از نمایش این سایت ها در لیست نتایج جستجو خودداری کرده و یا خود را برای مسدود شدن در کشور روسیه آماده کند.

فهرست مسئولان روس  شامل سایت های نفرت پراکن و مضر است اما برخی از سایت های خبری نظیر پایگاه‌های اوکراینی در آن دیده می شود که احتمالا به دلایل سیاسی زیان‌آور شناخته شده و در این لیست قرار گرفته اند.

رسانه های کشور  روسیه به نقل از «ویتالی سوبوتین»، معاون آژانس نظرات بر ارتباطات کشور روسیه  مدعی شده اند که مسئولان مسکو احتمالا موتورهای جستجو مثل گوگل را در صورت عدم پیروی از قوانین روسیه مسدود  خواهند داد.

اوایل ماه جاری  نیز رگورلاتوری نظارت بر ارتباطات کشور روسیه «Roskomnadzor» اعلام کرده که پرونده‌ای قضایی برای موتور جستجوگر گوگل در دست دارد که ممکن است به جریمه 10400 دلاری آنها منجر شود. کشور روسیه پیش از این با فیلتر شبکه پیام رسان تلگرام نشان داده از مسدود کردن سرویس های پرکاربرد ابایی ندارد. از سوی دیگر گوگل که چند سال پیش بازار پر رونق چین را از دست داده احتمالا علاقه چندانی به از دست دادن بازار چند ده میلیون کشور روسیه ندارد.

با این حال باید دید موتور جستجوگر گوگل اطلاع رسانی آزاد را انتخاب خواهد کرد که در نتیجه در کشور روسیه مسدود خواهد شد و یا روبل های روسی را انتخاب می کند هر چند که آزادی اطلاع رسانی یکی ار شاعر های گوگل می باشد.

برای شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شیراز فیدار که در بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز برگذار میگردد به سایت آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید.

از همراهی شما سپاس گزاریم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن