۰

قفل Frp چیست؟

قفل Frp
بازدید 1914

قفل Frp چیست؟ شاید تا به حال نام frp یا قفل گوگل را شنیده باشید این قفل از اندروید های پایه 5.1.1 به گوشی های اندروید راه پیدا کرد این قفل را شرکت گوگل بر روی سیستم عامل اندروید قرار داد. شرکت گوگل این قفل را جهت جلوگیری از استفاده افرادی غیر از صاحب گوشی در اندروید تعبیه کرده که اصطلاحا به آن قفل FRP گفته میشود. این قفل در صورتی فعال میشود که بر روی گوشی خود جیمیل قرار دهید و گوشی را فلش یا فرمت کنید، در این صورت گوشی شما جیمیل ثبت شده بر روی گوشی را از شما میخواهد.

مزایایی قفل Frp

قفل frp یا قفل گوگل برای امنیت بیشتر گوشی های اندرویدی ارائه شده است به صورتی که اگر گوشی اندرویدی سرقت شود و بر روی گوشی پین یا الگو باشد برای استفاده از گوشی باید موبایل را فرمت کنند که پس از فرمت گوشی اجازه دسترسی به رابط کاربری گوشی نمی ذهد و هرچه اندروید ارتقا پیدا کرد امنیت Frp نیز افزایش پیدا کرد. آیا در صورت فراموشی جیمیل امکان باز کردن گوشی خود را دارا هستید؟ بایذ بگویم که بله این امکان وجود دارد و راه ها و روش های برای دور زدن frp وجود دارد ، شرکت گوگل با ارائه پچ های امنیتی سعی در محدود کردن قسمت های باز کردن frp را دارد پس با بالا رفتن ورژن های اندروید باز کردن این قفل به کاری سخت بدل خواهد شد.

 

 

قفل Frp

قفل Frp

نحوه خاموش کردن قفل Frp

در صورت وارد کردن جیمیل در گوشی خود به صورت خودکار این قفل فعال خواهد شد، برای خاموش کردن این قفل در قسمت بیشتر یا about گوشی وارد شوید (در اندروید های جدید تر پس از ورود به بخش about وارد بخش اطلاعات نرم افزار شوید) پس از وارد شدن گزینه شماره ساخت یا بیلد نامبر را پیدا کنید و ده بار بر روی این گزینه کلیک کنید پس از کلیک کردن گزینه ای در تنظیمات گوشی به نام گزینه های توسعه دهنده یا developer options فعال می شود به این قسمت بروید و گزینه OEM unlocking یا باز کننده قفل تجهیزات را روشن کنید، موفق شدید قفل frp خاموش شد نکته : در گوشی هاب جدید سامسونگ برای خاموش کردن این قفل درخواست رست فکتور از شما می شود پس حواستان باشد تمامی اظلاعات خود را پاک نکنید.

ویدیو آموزشی Frp

قفل Frp

قفل Frp

مشابه این قفل را میتوان آیکلود در گوشی های اپل نام برد با این تفاوت این قفل آیکلود روشی برای دور زدن ندارد.

ممنون از همراهی شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن