۰

افزایش 50 درصدی فروش هواوی و کاهش عرضه آیفون

افزایش 50 درصدی فروش هواوی
بازدید 2068

افزایش 50 درصدی فروش هواوی و کاهش عرضه آیفون. طبق ارزیابی موسسه IDC از فروش گوشی ها در سه ماهه نخست سال 2019 آمار جالبی منتشر شده است.

بر اساس ارزیابی جدید شرکت IDC از ماه ژانویه تا مارس، 310.8 میلیون گوشی هوشمند در سرتاسر جهان عرضه شد؛ رقمی که یک کاهش 6.6 درصدی را در قیاس با دوره‌ی مشابه سال گذشته میلادی نشان می‌دهد. نکته این ارزیابی این است که  در ابتدای سال 2018 هم کاهش 4.1 درصدی و در آغاز سال 2017، کاهش 3.5 درصدی را داشتیم. پس باید گفت که این شیب نزولی در حال سرعت گرفتن است است. ناگفته نماند که امسال بیشترین کاهش عرضه را (با 15 درصد)، بازار ایالات متحده تجربه کرد.

طبق گفته مدیر موسسه IDC : این روزها مصرف کنندگان به دلیل قیمت بالای مدل‌های تازه‌تر، گوشی های قدیمی خود را برای مدت بیشتری نگه می‌دارند. از طرفی با توجه به در راه بودن گوشی های 5G، برخی از کاربران خرید خود را به تعویق انداخته‌اند تا هم شبکه‌ها و هم دستگاه‌ها، آماده‌ی استفاده از این تکنولوژی شوند.

افزایش 50 درصدی فروش هواوی

کمپانی کره ای سامسونگ با ارائه‌ی 71.9 میلیون گوشی هوشمند و به‌رغم کاهش 8.1 درصدی در قیاس با سال گذشته، رتبه نخست خود را حفظ کرد. هواوی نیز همچنان در رتبه دوم قرار دارد؛ اما به سرعت در حال نزدیک شدن به سامسونگ است. این کمپانی چینی در سه ماهه نخست امسال، موفق به عرضه‌ی 59.1 میلیون گوشی هوشمند شد تا رشد 50.3 درصدی را نسبت به سال 2018 (با 39.2 میلیون دستگاه) تجربه کند.

افزایش 50 درصدی فروش هواوی

افزایش 50 درصدی فروش هواوی

فروش گوشی های آیفون هم 36.4 میلیون واحد بود تا کمپانی اپل در رتبه سوم قرار بگیرد. کمپانی کوپرتینویی در چارک ابتدایی سال قبل، 52.2 میلیون اسمارت فون عرضه کرده بود؛ آماری که یک نزول 30 درصدی را در سه ماهه اول امسال نشان می‌دهد. در واقع کمپانی اپل در میان شش برند برتر طی این بازه زمانی، بیشترین نزول را تجربه کرد.

دو شرکت هواوی و اپل در سال 2018، بین رتبه دوم و سوم در رفت و آمد بودند؛ اما با توجه به روند فعلی، به نظر می‌رسد که امسال هواوی جایگاه دوم را از دست ندهد و نیم‌نگاهی هم به صدرنشینی داشته باشد. هدف‌گذاری این شرکت چینی برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند  در سال 2021 نیز، کاملا دست یافتنی جلوه می‌کند.

اما کمپانی اپل تنها شرکتی نیست که رقابت را شدیدا احساس می کند بلکه شرکت های شیائومی و اوپو نیز با کاهش فروش مواجه شده اند اما شرکت ویوو با افزایش فروش 24 درصدی در تعقیب این دو شرکت می باشد. اما جمع کلی این ارزیابی پیشرفت چشمگیر شرکت های  چینی می باشد.

از همراهی شما سپاس گزاریم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن