۰

مراحل یادگیری تعمیر موبایل به صورت رایگان

بازدید 3072

یادگیری تعمیر موبایل نیاز به چه چیزی دارد ؟ به ترتیب باید چه مراحلی را طی کنیم تا بتوانیم وارد شغل تعمیر موبایل شویم؟ آیا خودمان هم میتوانیم وارد تعمیرات موبایل شویم؟ آیا بدون کلاس و یادگیری تعمیر موبایل میشود تعمیر کار موبایل شد؟ ما در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ میدهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا بدون کلاس و یادگیری تعمیر موبایل میشود وارد این شغل شد؟ جواب اینه بدون کلاس بله اما بدون یادگیری قطعا خیر.

1- یادگیری الکترونیک

یادگیری تعمیر موبایل

قبل از یادگیری تعمیر موبایل باید پیشنیازهای آن را پشت سر بگذارید که اولین پیش نیاز یادگیری الکترونیک است.

برای تعمیر موبایل نیازی نیست که الکترونیک را به صورت کاملا حرفه ای بدانید اما حداقل باید با قطعات الکترونیکی، تعریف ولتاژ، جریان و مقاومت آشنایی داشته باشید. برای مثال بتوانید با دشتگاه مولتی متر کار کنید و … . بدون دانش حداقلی از الکترونیک، پیشنهاد نمیکنیم وارد حوزه ی موبایل موبایل شوید. حداقل وارد بخش تعمیرات سخت افزار نشوید.

2- بعد از یادگیری الکترونیک باید بتوانید یک نقشه یا به اصطلاح شماتیک موبایل را بخوانید

هرچقدر از الکترونیک بیشتر بدانید میتوانید شماتیک موبایل را راحت تر متوجه شوید. اما اگر چیزی از الکترونیک نمیدانید قطعا ذر خواندن شماتیک نیز، با مشکل مواجه میشوید.

3- به سراغ کتاب برای عیب یابی نروید

یادگیری تعمیر موبایل

شاید خواندن کتاب بتواند در زمینه هایی مانند تاریخ، روانشناسی، حساب داری و … دانش تان را بالا ببرد اما در حوزه الکترونیک، کامپیوتر و کلا هر شغلی که با تکنولوژی سروکار دارد بهتر است کتاب را کنار بگذارید و به سراغ وبسایت ها و گوگل بروید. برای یادگیری تعمیر موبایل بهترین نقطه ی اینترنت، یوتیوب است. کلیپ های بسیار زیادی در یوتیوب وجود دارد که میتوانید از آنها بسیار استفاده کنید

4- سعی کنید فقط انگلیسی سرچ کنید

اگر زبانتان به اندازه ی کافی خوب نیست بهتر است قدری برای یادگیری زبان انگلیسی وقت صرف کنید و سپس به زبان انگلیسی در گوکل سرچ کنید و به هدفتان برسید. نیازی نیست که حتما زبان انگلیسی را در حد یک انگلیسی زبان بدانید فقط میزانی که بتوانید یک سایت را قدری ترجمه کنید البته ناگفته نماند که گوگل ترنسلیت هم به کمکتان می آید.

5- تعمیرات موبایل فقط باز و بست گوشی نیست

در تصور بسیاری از مردم این است که اگر بتوانی گوشی را باز کنی، حتما میتوانی آن را هم تعمیر کنی اما در واقع اینگونه نیست. اگر میخواهی برای باز و بست گوشی به کلاس تعمیر موبایل بروی، میتوانی در اینترنت سرچ کنی Disassemble و بعد مدل گوشی را بنویسی. فیلم باز و بست تمامی گوشی ها در اینترنت وجود دارد و میتوانی طبق ویدیو ها گوشی های را باز و بسته کنی.

همچین برای انجام تعمیرات موبایل باید تجهیزات مناسب داشته باشید ما در مقاله معرفی وسایل تعمیر موبایل تجهیزات مناسب تعمیرات موبایل را معرفی کردیم.

7- تمرین، تمرین و تمرین

یادگیری تعمیرموبایل چندان کار سختی نیست اما بدون تمرین هرگز نمیتوانی در تعمیر موبایل به موفقیت برسی. کسانی هستند که تنها با 1 سال سابقه در بازار موبایل، میتوانند بسیار بهتر از یک تعمیرکار 5 ساله یا بیشتر، گوشی ها را تعمیر کنند چرا که تمرین بسیار زیادی دارند و البته قدری هم ریسک پذیر تر هستند.

8- تا خراب نکنی یاد نمیگیری

یادگیری تعمیر موبایل با قدری ریسک همراه هست و برای کاهش ریسک باید از گوشی های قدیمی و غیرقابل استفاده یا گوشی های ارزان قیمت شروع کنید. در ابتدای کار احتمالا به گوشی ها آسیب میزنید اما این اتفاق کاملا طبیعی است چرا که شما تازه اول راه هستید و در این مرحله خرابکاری کاملا عادی است.

علی رغم همه این موارد تعمیرات موبایل نیاز به سرمایه زیادی ندارد برای اینکه لدانید تعمیرات موبایل به چه میزان سرمایه نیاز دارد به مقاله تعمیر موبایل به چه میزان سرمایه نیاز دارد؟ مراجعه کنید.

9- از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

یادگیری تعمیر موبایل

شبکه های اجتماعی بنا به دودلیل اهمیت بسیاری دارند اولین دلیل برقراری ارتباط با سایر تعمیرکاران موبایل است و دومین دلیل نشان دادن عملکردتان است. برای مثال باید از مراحل تعمیر یک گوشی، یک ویدیو درست کنید و برای تبلیغ کارتان در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید تا به کمک آن بتوانید کارتان را گسترش دهید.

ما در این سایت بسیاری از مراحل یادگیری تعمیر موبایل را به صورت رایگان آموزش داده ایم ولی اگر تمایل به شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل در بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز دارید به سایت آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن