۰

چگونه تعمیرکار حرفه ای موبایل شویم؟

چگونه در تعمیرات موبایل موفق باشیم؟
بازدید 2074

همه چیز در مورد تعمیرات موبایل

چگونه در تعمیرات موبایل موفق باشیم؟

 

اگر می‌خواهید در شغل تعمیرات موبایل به موفقیت رسیده و میزان سود خود را افزایش دهید. بهتر است به نکات خاصی توجه داشته باشید که می‌توانند به رمز موفقیت شما در این عرصه تبدیل شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد روش هایی اشاره کنیم که منجر به افزایش سود در شغل تعمیرات موبایل می‌شوند. با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با شغل تعمیرات موبایل

به دلیل گسترش استفاده از گوشی های موبایل، تعمیرات این محصولات هم بیش از پیش تقاضا دارد که این موضوع یک امر طبیعی است این مسئله سبب شده که شغل تعمیر موبایل به یکی از پردرآمدترین مشاغل فعلی بازار تبدیل شود با این حال اگر به نکات خاصی توجه بیشتری شود، می‌توان سود حاصل از تعمیر موبایل را چند برابر کرد! توصیه به شما آن است که قبل از اینکه به دنبال افزایش سود خود در شغل تعمیرات موبایل باشید، ابتدا به نکات ضروری توجه کنید که برای حرفه‌ای شدن در این عرصه و سرویس بهتر به آن‌ها نیاز دارید. پس از اینکه نکات یاد شده را پیاده سازی کردید، می‌توانید با خیال راحت به فکر افزایش سود و درآمد خود باشید. ترفندها و روش های متعددی وجود دارند. که در شغل تعمیرات موبایل می‌توانند مستقیما بر روی سود دریافتی شما و تعداد مشتریانتان تاثیرگذار باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی اصلی ترین روش های افزایش درآمد و مشتری در شغل تعمیر موبایل بپردازیم وهمچنین میتوانید برای کسب راهنمایی بیشتر در رابطه با هر یک از موارد شرح داده شده می‌توانید از کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک راهنمایی بخواهید و با ما همراه باشید.

گام اول: انتخاب یک نام مناسب

شاید تصور کنید که نام مغازه تعمیرات موبایل یا سرویسی که ارائه می‌دهید اصلا اهمیتی ندارد، اما به واقع اینطور نیست و نام انتخابی شما تاثیر زیادی بر روی ذهن مشتری و افراد خواهد داشت. همیشه سعی کنید یک نام مناسب، مرتبط و ساده را برای سرویس یا مغازه تعمیر موبایل خود انتخاب کنید. تا به یاد مشتریان بماند و اصطلاحا ملکه ذهن آن‌ها شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب یک نام یا اسم مناسب برای مغازه و سرویس تعمیرات موبایل خود از راهنمایی استفاده کنید.

گام دوم: انتخاب موقعیت مکانی مناسب

اگر به فکر راه اندازی یک مغازه تعمیر موبایل هستید، موقعیت مکانی مغازه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگرچه شغل تعمیرات موبایل می‌تواند در هر محله و کوچه‌ای درآمدزا باشد، اما مطمئنا در محله های پر رفت و آمدتر و محله هایی که افراد وضعیت مالی بهتری دارند، مغازه تعمیر موبایل هم سود بهتری می‌دهد. چون به طبع تعداد مشتریان شما افزایش پیدا خواهند کرد و افزایش تقاضا به معنای افزایش درآمدهای شماست. بنابراین توصیه می‌کنیم همیشه مکان ها و محل های شلوغ را برای راه اندازی شغل تعمیرات موبایل انتخاب کنید. اگر قصد دارید مغازه تعمیر موبایل خود را در محله یا مکانی کوچک راه اندازی کنید حتما دقت نمایید که در آن محله و منطقه مغازه تعمیر موبایل دیگری وجود نداشته باشد. چون اگر اینطور باشد، احتمالا آن مغازه در محله مورد نظر جا افتاده است و این شرایط منجر می‌شود کسب درآمد برای شما سخت تر شود.

گام سوم: تبلیغات خوب

برای کسب موفقیت در هم بیزینس و کار تجاری نیاز به تبلیغات دارید. تبلیغات سبب می‌شود تا سرویس شما به افراد بیشتری شناسانده شود و بدین ترتیب تعداد مشتریان شما افزایش یابند. اگر مغازه تعمیرات موبایل دارید، می‌توانید به روش های مختلفی مثل چاپ تراکت، کارت ویزیت و غیره تبلیغات را انجام دهید. همیشه سعی کنید در تبلیغات خود به نکات و سرویس های منحصر به فردی اشاره داشته باشید. که به طور انحصاری توسط شما ارائه می‌شوند و می‌توانند منجر به جلب توجه مشتریان شوند. استفاده از سایت های آنلاینی مثل دیوار و غیره هم می‌تواند روش خوبی برای تبلیغات باشد. به صورت کلی برای انجام تبلیغات بسترهای بسیار زیادی فراهم است و مهم آن است که شما برای شغل خود تبلیغ داشته باشید.

گام چهارم: ارائه سرویس تعمیر موبایل پیشرفته و با کیفیت

گوشی هر فرد برایش ارزش زیادی دارد و ایموضوع سبب می‌شود که اغلب افرادی که قصد تعمیرات موبایل خود را دارند به دنبال بهترین کیفیت ممکن باشند. بنابراین کیفیت سرویس تعمیری که شما ارائه می‌کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همیشه سعی کنید تعمیرات موبایل مشتریان را با بهترین کیفیت ممکن انجام دهید تا آن ها به شما اعتماد کنند. از آنجایی که خیلی از تعمیرکاران موبایل به این موضوع توجه نمی‌کنند و تعمیرات بی کیفیتی را ارائه می‌دهند، همین مسئله می‌تواند به برگ برنده شما تبدیل شود سعی کنید همیشه بهترین ابزارها را برای تعمیر موبایل مشتریان در اختیار داشته باشید. چون این امر خود به خود سبب می‌شود کیفیت تعمیر شما افزایش یابد. برای مال زمانی که از ابزار مناسبی به آی‌اسکلک (iSclack) به منظور باز مردن قاب آیفون استفاده می‌کنید. هیچ آسیبی به قاب گوشی وارد نمی‌شود، اما اگر فقط از اسپاتول و با اتکای به زور این کار را انجام دهید. مطمئنا بدنه گوشی آسیب هایی خواهد دید و کیفیت تعمیر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین برای موفقیت در شغل تعمیرات موبایل و افزایش سود خود، کیفیت خدمات خویش را به هر طریق ممکن افزایش دهید.

چگونه در شغل تعمیرات موبایل بیشترین سود را کسب کنیم؟

گام پنجم: سرعت عمل و خوش قولی

عموما افرادی که گوشی خود را به دست تعمیرکار می‌سپارند تمایل دارند خیلی سریع گوشی آن ها تعمیر شده و دوباره به دستشان برسد اگر بتوانید این انتظار مشتریان را بر آورده کنید مطمئن باشید که آن ها از شما راضی خواهند بود و هر بار که به مشکلی بر بخورند به شما مراجعه می‌کنند و این مسئله منجر به افزایش سود و درآمد شما می‌شود. سعی کنید تعمیر موبایل مشتریان را با سرعت بالایی انجام دهید و زمان را هدر ندهید. همچنین خوش قول بودن هم یکی دیگر از عواملی است که باید برای راضی نگه داشتن مشتریان خود و افزایش تعداد آن ها توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. هیچ مشتری دوست ندارد که عذر و بهانه های شما را شنیده و گوشی خود را دیرتر از موعدی که به او قول داده بودید تحویل بگیرد مطمئن باشید اگر چنین اتفاقی رخ دهد و شما بد قولی کنید شانس اینکه مشتری مورد نظر را کاملا از دست دهید و وی هیچوقت دیگر از سرویس شما استفاده نکند بالغ بر ۸۰ درصد است. پس همیشه سرعت عمل و خوش قولی را چاشنی سرویس تعمیرات موبایل خود کنید.

گام ششم: به روز بودن و آشنایی با روش تعمیر جدیدترین گوشی ها

هر روز گوشی های جدیدی روانه بازار می‌شوند که ساختار متفاوتی داشته و نحوه تعمیر آن ها هم متفاوت است. بنابراین شما به عنوان یک تعمیرکار موبایل مجرب باید همیشه به روز باشید و متدهای تعمیر جدیدترین گوشی های موبایل را بدانید. برای انجام این کار باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و از مقالات و ویدئوهای آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید. اگر آیفونی تازه به بازار آمده، شما باید سعی کنید هرچه سریع تر مرحله تعمیر آن را فرا گیرید و از پس تعمیر آن گوشی بر آیید. در غیر این صورت ممکن است مشتریان خود را از دست دهید و نتوانید اعتماد آن ها را جلب کنید.

همچنین شما برای بروز بودن در تعمیرات موبایل باید علم تعمیرات موبایل را به نحو احسنت یادبگیرید برای یادگیری تعمیرات موبایل نیاز به آموزش اصولی و حرفه ای در تعمیرات موبایل دارید.

اگر در شهر شیراز هستید میتوانید تعمیرات موبایل در بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل در شیراز یاد بگیرید که لینک دوره های آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار را برایتان قرار دادیم برای شرکت در دوره ها به این لینک مراجعه کنید.

گام هفتم: قیمت مناسب

در بازار آزاد امروزی تعمیرات موبایل تقریبا قیمت مشخصی ندارد! یعنی برای مثال اگر مشتری به دنبال تعویض ال سی دی آیفون ۸ خود باشد مشخص نیست که دقیقا باید چه هزینه‌ای پرداخت کند و اگر به چند مغازه تعمیر موبایل مراجعه کند قیمت های متفاوتی دریافت خواهد کرد. طبیعی است که در این شرایط مشتری به دنبال مقرون به صرفه ترین قیمت باشد. شما به عنوان یک تعمیرکار خوب باید از این فرصت استفاده کنید و همیشه قیمتی مناسب و رقابتی را عنوان نمایید. این مسئله به ویژه در مراحل اولیه و شروع به کار تعمیرات موبایل از اهمیت زیادی برخوردار است. با ارائه یک قیمت رقابتی و خوب نه تنها تعمیر فعلی مورد نیاز مشتری را جذب می‌کنید، بلکه می‌توانید او را به مشتری همیشگی خود تبدیل کنید. مشتری شما اگر از سرویس تعمیر موبایل ارائه شده راضی باشد ممکن است شما را به افراد دیگری هم معرفی کند و بدین ترتیب خود به خود تبلیغاتی برای شما انجام شود. بنابراین پیشنهاد یک قیمت مناسب و مقرون به صرفه یکی از اصلی ترین روش های جذب مشتری و افزایش سود و درآمدهایتان در شغل تعمیرات موبایل خواهد بود.

چگونه در شغل تعمیرات موبایل بیشترین سود را کسب کنیم؟

گام هشتم: کوتاه کردن دست واسط

عموما تعمیرکاران موبایل خود تامین کننده قطعات سخت افزاری نیستند و بدین منظور از یک شرکت واسط دیگر کمک می‌گیرند که در واقع تامین کننده قطعات سخت افزاری آن ‌هاست. شرکت واسطی که در این بین قطعات مورد نیاز شما را تامین می‌کند خود سودی از رد و بدل قطعه دریافت خواهد کرد و این موضوع منجر به افزایش هزینه های پایه شما می‌شود. بنابراین اگر بتوانید با استفاده از هر روشی دست این واسط ها را کوتاه کنید و مستقیما تامین کننده قطعات خود شوید، درآمد و سودتان افزایش پیدا می‌کند. اگر شخصا قادر به تامین قطعات سخت افزاری مورد نیاز خود نیستید و باید از شرکت های واسط استفاده کنید، حتما از سرویس شرکتی استفاده کنید. که سرعت عمل خوب و قیمت مناسبی را ارائه دهد. بدین ترتیب نه تنها سود خود را افزایش داده‌اید، بلکه سرعت تعمیر را هم بهبود می‌بخشید و دیگر نگران تاخیر تامین قطعه مورد نیازتان از سوی تامین کننده نخواهید بود. پس همیشه به دنبال راه حل هایی برای کوتاه کردن دست واسط ها باشید.

گام نهم: ارائه خدمات خاص و مضاعف

اگر در کنار تعمیر موبایل، سرویس ها مضاعف و خاص دیگری را هم ارائه کنید و مشتریانتان را راضی‌تر نگه دارید، مطمئن باشید که با افزایش سود و درآمد رو به رو خواهید شد. برای مثال گارانتی قطعات تعویض شده می‌تواند یک نمونه از این دسته خدمات باشد. ارائه سرویس های خاص دیگری مثل تحویل گوشی تعمیر شده با پیک موتوری به مشتری هم می‌تواند ایده جالبی محسوب شود. به صورت کلی هر سرویس مضاعف و خاصی که بتوانید برای افزایش رضایت مشتری ارائه کنید، یک قدم رو به جلوی مطلوب است. در خیلی از موارد ممکن است این سرویس های اضافه در کوتاه مدت منجر به افزایش هزینه های شما شوند، اما در دراز مدت منجر به افزایش مشتریان شما و در نتیجه افزایش سود نهایی شما خواهند شد. برای انتخاب خدمات مضاعف مورد نظرتان هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید از هر روشی که فکر می‌کنید مشتریانتان به آن بازخورد مثبت نشان می‌دهند استفاده به عمل آورید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن