۰

ارور DRK و ارور dm-verity چیست؟ + رفع این مشکل

DRK یا DM VERIFICATION
بازدید 850

ارور DRK و ارور dm-verity در گوشی های سامسونگ اتفاق میافتد. این ارور معمولا به خاطر پاک شدن یکی از فایل های بوت لودر گوشی سامسونگ اتفاق می افتد که این فایل در هنگام فلش و آپدیت در دسترس نیست. به همین خاطر این فایل معمولا با فلش ترمیم نمی شود، زیرا این فایل در قسمتی قرار دارد که در هنگام آپدیت و فلش غیر قابل دسترس است.

برای دسترسی به این فایل باید گوشی را روت کرد و از طریق برنامه هایی مثل ROOT EXPLORER به این فایل دسترسی پیدا کرد. اگر این فایل به هر دلیلی خراب شود گوشی سامسونگ بالا نمی آید و بر روی آرم سامسونگ ریست می شود اصطلاحا گوشی دچار بوت لوپ می شود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوت لوپ به مقاله بوت لوپ سامسونگ چیست؟ مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید.

در این مواقع اگر ایراد بوت لوپ سامسونگ در اثر خرابی فایل بوت لودر باشد در ریکاوری گوشی با ارور DRK و ارور dm-verity یا در گوشی های جدید با تصویر زیر مواجه می شویم.

DRK یا DM VERIFICATION

ارور DRK و ارور dm-verity در گوشی های قدیمی مثل s7

 

 

علت ارور DRK و ارور dm-verity چیست؟

ویروس ها و بد افزارهای مخرب در صورت روت بودن گوشی به این فایل دسترسی پیدا کرده و این فایل را پاک کرده یا تخریب می کنند. اگر گوشی سامسونگ را روت کنیم به دلیل اینکه یکی از قسمت هایی که تغییر میدهیم تا گوشی را روت کنیم همین فابل بوت لودر است بعضی مواقع بعد از فلش گوشی روت شده فایل بوت گوشی دچار مشکل شده و گوشی بالا نمی آید. البته اگر روت گوشی اندروید سامسونگ ( که با تغییر فایل بوت لودر گوشی انجام می شود.) به درستی و اصولی انجام شود هیچ مشکلی برای فلش گوشی نخواهید داشت. بعضی مواقع هم بر اثر فلش اشتباه (قرار دادن فایل نامناسب با گوشی) یا نصب برنامه های مخرب هم باعث خرابی این فایل می شود.

رفع ارور DRK و ارور dm-verity :

1-گوشی را در حالت ریکاروی فلش میکنیم.

ایتدا گوشی را به حالت ریکاوری میبریم و گوشی فرمت میکینم اگر مشکل با فرمت حل نشد سراغ مرحله بعدی می رویم.

2- گوشی را فلش میکنیم.

اگر مشکل گوشی با فرمت حل نشد گوشی را فلش میکنیم

3-گوشی را با رام کامبینیشن فلشش میکنیم.

گوشی را با رام کامبینیشن مخصوص فلش میکینم سپس گوشی را بارام اصلی فلش میکنیم. اگر رام کامبینیشن مخصوص گوشی نبود یا رام کامبنیشن برای گوشی پیدا نمی شد سراغ روش بعدی بروید.

4-فلش گوشی با رام مخصوص

گوشی را با رام مخصوص حل مشکل DRK , dm-verity فلش کنید. این رام مخصوصا برای گوشی هایی که قفل بوت لودر آنها بسته است و به هر دلیلی بدون روت دچار مشکل DRK , dm-verity شده اند بسیار کاربردی است. زیرا مرحله بعدی (روت کردن)نیاز به باز بودن قفل بوت لودر دارد. برای باز کردن قفل بوت لودر باید گوشی روشن شود و بالا بیاید در غیر اینصورت نمی توان قفل بوت لودر گوشی را باز کرد.

5- گوشی را روت می کنیم.

این راه حل بهترین روش است.به دلیل اینکه اکثر گوشی ها به خاطر روت بودن و روت غیر اصولی دچار این مشکل شده اند معمولا قفل بوت لودر گوشی باز است و مشکل با روت کردن گوشی مشکل حل می شود. اگر قفل بوت لودر گوشی بسته باشد مشکل را به روش 4 حل کنید یا با کمک باکس های نرم افزاری خاص قفل بوت لودر گوشی را باز کنید و با روت کردن مشکل را حل کنید.

جمع بندی

در دوره های آموزش تعمیرات موبایل که در آموزشگاه فیدار برگذار میگردد تمام نکته ها و تکنیک های تعمیرات موبایل به صورت کامل و تخصصی به ما آموزش داده میشود.برای شرکت در دوره ها به لینک آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید و برای مشاهده  آموزش ها و تکنیک رایگان تعمیرات موبایل به کانال یوتیوب fidarteam ، آپارات fidarteam و اینستگرام ما به آدرس fidarteam مراجعه کنید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن