۰

تست پوینت گوشی های موبایل چیست و چه کاربردی دارد

بازدید 7795

تست پوینت  چیست و چه کاربردی دارد

تست پوینت  چیست و چه کاربردی دارد؟

تست وینت در گوشی های هوشمند امروزی که CPU آنها snapdragon شرکت کوالدکوم یا CPU آنها KIRIN شرکت Hi silicon  یا سری جدید MediaTek است کابرد فراوان دارد.

اگر اطلاعات هارد گوشی ( مکانی که اطلاعات گوشی در آن ذخیره میشود که میتواند EMMC یا UFS باشد) به هر دلیلی از دسترس خارج شود (خراب شدن هارد ، پریدن فایل boot گوشی و … ) CPU های snapdragon گوشی را به حالتی به نام EDL میبرد که در قسمت device manager سیم عالم ویندوز گوشی را به صورت hs qdloader 9008 میشناسد.

یا در گوشی های که CPU آنها سری MediaTek است ویندوز در قسمت device manager به صورت mediatek preloader  میشناسد.

یا در گوشی های که CPU آنها KIRIN که معمولا در گوشی های Huawei استفاده میشود device manager ویندوز ویندوز گوشی را به صورت Huawei USB COM میشناسد.

تست پوینت چیست

تست پوینت چیست

این حالت کاربرد های زیادی از جمله برداشتن FRP ، ترمیم بوت گوشی و… دارد که در حالت عادی به دلیل حفظ امنیت گوشی به این حالت نمی رود و برای اینکه گوشی به این حالت برود باید نقطه تست پونت گوشی را پیدا کرد و این دو نقطه را به هم وصل کرد تا گوشی به حالت مورد نظر برود و بتوان گوشی را ترمیم کرد.

تیم آموزش تعمیرات موبایل شیراز فیدار در این لینک نقطه تست پونت گوشی های روز را قرار داده است میتوانید برای پیدا کردن نقطه تست پوینت به این لینک مراجعه کنید.

نقطه تست پوینت معمولا دو حالت دارد یا به صورت تکی است که آن نقطه را باید به GRAND یا منفی باتری وصل کرد یا به صورت دوتایی است که باید دو نقطه را بهم متصل کرد تا تست پوینت گوشی فعال شود.

در تست پوینت معمولا به تمام قسمت های آی سی حافظه گوشی دسترسی داریم به همین دلیل در گوشی ها با کمک تست پوینت با نرم افزار مخصوص ( با توجه به نوع cpu نر افزار متفاوت است) میتوانیم گوشی را فلش کنیم ، قفل frp برداریم و…

در گوشی های شیائومی که cpu آنها کوالدکوم است در حالت EDL گوشی قفل قرار داده است به همین دلیل حتی اگر گوشی را به حالت EDL ببریم نمیتوانیم به اطلاعات آی سی حافظه گوشی دسترسی داشته باشیم.

البته فلش گوشی شیائومی(که دارای CPU کوالدکوم است) اگر در برروی آرم گیر کرده باشد  در حالت EDL امکان پذیر است. (روش های دیگری هست ولی معمولا این روش جواب میدهد)

آموزش فلش گوشی شیائومی

ترمیم بوت گوشی هواوی و ترمیم حالت ریکاوری گوشی هواوی و برداشتن FRP گوشی های هواوی CPU KIRIN با تست پوینت و رفتن به حالت HUAWEI USB COM امکان پذیر است.

در این لینک نحوه استفاده از تست پوینت را کامل توضیح دادیم حتما به این لینک سر بزنید.

تست پوینت چیست

 

تست پوینت به صورت دوتایی

 ویدئو تست پوینت چیست؟

 

با تشکر تیم آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن