۰

علت خرابی در بلندگو

بازدید 3372

علت خرابی در بلندگو

توضیحاتی درباره علت خرابی بلندگو:

سلام دوست عزیز به گروه فناوری تکنیک نوین خوش آمدید.

فکر کنم چکیده ای از اجزای داخلی یک اسپیکر خدمتتون بگم بد نباشه که آشنایی اگه نداشته باشید اینجا یادبگیریدو بعد سراغ علت ها نحوه برخورد با یک باند (اسپیکر) داشته باشیم که ماندگاری زیادی داشته باشد را خدمتتون عرض نمایم.

علت خرابی در بلندگو

 

هنگامی که بازی های رایانه ای ، موسیقی دیجیتال و سایر رسانه ها رایج شدند، تولید کنندگان شروع به ساخت اسپیکرهای خارجی کردند که صداهای با کیفیت بالاتر تولید می کردند و باس را بهبود می بخشید. اولین بلندگو رایانه خارجی در سال 1991 Ainawan Puracchidas توسط  اختراع شد و هنوز هم نوع اصلی این اسپیکر رایانه ها است. اولین بلندگو رایانه داخلی در سال 1981 توسط IBM اختراع شد و صدای اولیه و با کیفیت پایین تولید کرد. علت خرابی در بلندگو  را در تیتر آخر خواهیم گفت.

YOKE:

پشت بلندگو نه تنها یک تکه گران قیمت و سنگین از فلز ، طراحی این قسمت احتمالاً بیش از هر چیز دیگری بر کارایی و پایداری مونتاژ آهنربا تأثیر می گذارد. این ماده همچنین در مکانیسم های اعوجاج و دمای سیم پیچ صوتی تأثیرات بسیار چشمگیری دارد که به نوبه خود بر فشرده سازی حرارتی و انتقال قدرت اثر می گذارد. شکل ، فرآیند تولید مورد استفاده (و بنابراین ساختار دانه فولاد) همه بر نحوه رفتار یوک تأثیر دارند. با استفاده از تجربه و تکنیک های تجزیه و تحلیل عناصر محدود می توانیم جریان مدار مغناطیسی را بهینه کنیم ، از نقاط اشباع جلوگیری کنیم و بهترین عملکرد را از ساختار موتور بدست آوریم.

آهن ربا:

نیروی محرکه بلندگو ، اما آهنرباها در مشخصات و اندازه های مختلفی در دسترس هستند. وزن آهنربا به تنهایی (اغلب مشخصه بارز آن) معنای کمی ندارد. ما اندازه ها و مشخصات مواد را ارزیابی می کنیم تا کارآمدترین ساختار موتور را ارائه دهیم. این همچنین وضعیتی است که “بیشتر” همیشه بهتر نیست. ما به یک بلندگو نیاز داریم تا در اندازه و نوع کابینتی که طراحی می کنیم کاملاً کار کند و هر قسمت متناسب با آن برنامه کاربردی باشد. هر نوع ماده مغناطیسی الزامات طراحی متفاوتی دارد و ناآگاهی از این امر منجر به مونتاژ های ناکارآمد ، بیهوده و یا تخریب ناخوشایند (یا هر دو!) می شود.

صفحه جلو:

این (همراه با یوغ و آهنربا) مدار مغناطیسی را کامل می کند. خیلی نازک است و اشباع می شود ، کارایی خود را از دست می دهد و باعث تحریف می شود. بیش از حد ضخیم و میدان با انتشار حساسیت و پویایی بسیار پراکنده خواهد بود. قطر داخل و خارج نیز بسیار مهم است ، با هر چیزی کمتر از بهینه سازنده کارایی و پایداری مغناطیسی ، حساسیت بلندگو و قابلیت استفاده از قدرت. شکاف سیم پیچ بزرگتر برای تولید و کنترل کیفیت بسیار ساده تر است اما به دلیل قدرت میدان مغناطیسی کم و اتلاف گرما ضعیف نیز عملکردی نخواهد داشت. با این حال ، فاصله را خیلی کوچک کنید و بلندگو در مشخصات بازاریابی بسیار عالی به نظر می رسد ، اما در استفاده از دنیای واقعی دوام نخواهد داشت.موج تولید می کنند. ووفرها بزرگترین درایورها هستند زیرا کمترین فرکانس ها را با طولانی ترین طول موج تولید می کنند. آیا اندازه های راننده دیگر وجود دارد؟ بله ، درایورهای میان رده در اندازه های مختلف نیز وجود دارند که فرکانس های میانی را بین توییت و ووفر تولید می کنند. درایورهای میان رده در بلندگوهای چند طرفه با سه یا بیشتر درایور استفاده می شوند. برخی از آنها دارای پشت باز هستند و برخی از آنها دارای پشتی مهر و موم شده اند.

شاسی:

اغلب اینها بر اساس سبک و قیمت انتخاب می شوند. شاسی را با معیارهای صوتی بیشتر انتخاب می کنیم. شاسی نامناسب در استفاده از لرزش و انعطاف پذیری ، از بین رفتن وضوح و جذب انرژی لازم برای صدای شما کمک می کند. شکل شاسی ، همانند کابینت یا اتاق ، زمینه آکوستیک خاص خود را ایجاد می کند. شاسی اشتباه جنبه های این زمینه را بر روی پاسخ خود بلندگوها تحمیل می کند ، ایجاد تحریف و از دست دادن تعریف در صدای شما.

سیم پیچ صدا:

سیم پیچ بسیار بیشتر از سیم پیچ شده در مورد سابق است. اگر سیم پیچ را برش دهید و آن را تحت میکروسکوپ یا لوپ چشمی  مطالعه کنید (مانند ما) متوجه می شوید که قوام تنش سیم پیچ ، استفاده از مینا و چسب و ترکیب سیم می تواند تأثیرات بسیار مهمی بر عملکرد سیم پیچ داشته باشد. شما می توانید از مشخصات و سیم یکسان استفاده کنید اما از سیم پیچهایی استفاده کنید که در بازده و میزان قدرت تا 50 درصد متفاوت باشد ، فقط با نحوه باد کردن آنها و انتخاب مینا و چسب. ما می دانیم که چگونه سیم کویل ها را باد کنیم ، بنابراین می توانیم با سیمهای گرد یا سیمهای مسطح (روبان) برای اطمینان از داشتن یک قوام و عملکردی که اکثر شرکتها قادر به دستیابی به آن نیستند ، با تامین کنندگان خود همکاری نزدیکی داشته باشیم. ما همچنین تأثیر مواد مختلف قبلی را مطالعه می کنیم و بهترین ها را برای هر نوع کاربرد خاص انتخاب می کنیم.

تعلیق:

تعلیق اغلب به عنوان یک جزء بسیار ناچیز در نظر گرفته می شود ، که فقط برای نگه داشتن سیم پیچ صوتی در جایی که باید باشد در خدمت است. در حالی که این هدف اصلی آن است ، سیستم تعلیق بخش قابل توجهی از پاسخ فرکانس پایین و کنترل قدرت مکانیکی بلندگو است. باز هم ، ایجاد تعلیق آسان است که یک ویژگی عالی در بازاریابی ایجاد می کند ، اما اگر این امر باعث تحریف شود ، رفتار خود را بعد از چند ساعت استفاده کاملاً تغییر داده و پس از چند ساعت دیگر شکست خورده ، خوب نیست. اندازه ، شکل و مواد یک سیستم تعلیق از فاکتورهای مهم طراحی برای ایجاد توازن در طراحی هستند.

 

مخروط:

بزرگترین عامل تعیین کننده پاسخ فرکانس و صدای کلی بلندگو است. همچنین بیشترین تقاضاهای مکانیکی را متحمل می شود و تأثیر زیادی در امتیاز قدرت دارد. بدنه مخروط را می توان از انواع تقریبا نامحدودی از مواد و مخلوط های مصنوعی ، ساخته شده توسط انسان و طبیعی تهیه کرد و سپس با غلظت های مختلفی از رزین ها و لاکرها درمان کرد. ترکیبی از سختی ، وزن ، میرایی و مقاومت در برابر این مواد ، همگی برای دستیابی به بهترین عملکرد صوتی ، نیاز به دقت لازم دارند. علاوه بر این ، شکل یا مشخصات مخروط نیز حائز اهمیت است ، به عنوان مثال درایور طراحی شده برای سیستم دو طرفه دارای مشخصات مخروطی بسیار متفاوت نسبت به ساب و وفر خواهد بود.

CONE:

مخروط بزرگترین عامل تعیین کننده پاسخ فرکانس و صدای کلی بلندگو است. همچنین بیشترین تقاضاهای مکانیکی را متحمل می شود و تأثیر زیادی در امتیاز قدرت دارد. بدنه مخروط را می توان از انواع تقریبا نامحدودی از مواد و مخلوط های مصنوعی ، ساخته شده توسط انسان و طبیعی تهیه کرد و سپس با غلظت های مختلفی از رزین ها و لاکرها درمان کرد. ترکیبی از سختی ، وزن ، میرایی و مقاومت در برابر این مواد ، همگی برای دستیابی به بهترین عملکرد صوتی ، نیاز به دقت لازم دارند. علاوه بر این ، شکل یا مشخصات مخروط نیز حائز اهمیت است، به عنوان مثال درایور طراحی شده برای سیستم دو طرفه دارای مشخصات مخروطی بسیار متفاوت نسبت به ساب ووفر خواهد بود.

احاطه:

گاهی اوقات که به حالت تعلیق جلو گفته می شود ، محیط اطراف مخروط را به شاسی وصل می کند. همراه با سیستم تعلیق ، گشت و گذار مخروط را کنترل می کند ، اما همچنین تعیین می کند که چگونه انرژی از طریق مخروط جذب می شود ، و چگونه بلندگو هنگام رسیدن به انتهای سفر خود محدود می شود. عدم به دست آوردن درست در اطراف می تواند منجر به نارسایی مکانیکی اولیه ، اعوجاج به وضوح شنیدنی و قله ها و افتادگی های ناخواسته در پاسخ شود.

سرپوش گرد و غبار:

اگرچه همانطور که از نام این محصول پیداست ، گرد و غبار و گرد و غبار را از سیم پیچ دور نمی کند ، اما بخشی از مخروط می شود و تأثیر مستقیمی بر پاسخ فرکانس و رفتار مخروط دارد. با مهار کردن مخروط می تواند حالت های از هم پاشیدن را ترغیب یا منع کند که در صورت استفاده از اندازه یا مشخصات نادرست باعث پاره شدن مخروط می شود.

  • چسبندگی انواع زیادی از چسب ها با طیف گسترده ای از قیمت ها و خواص موجود است. برخی به تجهیزات برنامه نویسی ویژه یا محیط های تمیزکاری نیاز دارند ، بعضی دیگر فقط در برنامه های بسیار خاص کار می کنند. برای مثال ، هر مفصل یک بلندگو ، به عنوان مثال ، پر کردن مخروط گردن یا پر کردن گردن تعلیق نشان داده شده در بالا ، می توانیم 3 یا 4 چسب را که می توان از آنها استفاده کرد نام ببریم و به شما بگوییم نقاط قوت و ضعف هر کدام چیست. ما اثرات چسب بر عملکرد آکوستیک و همچنین ماندگاری آن را می دانیم و هزینه ها و مشکلات ناشی از استفاده از آنها در تولید را می فهمیم.

کنترل کیفیت و بازرسی:

این به محض رسیدن اجزا شروع می شود. تنها با اطمینان از داشتن اجزای خوب می توانید بلندگوهای خوبی بسازید و تنها با اطمینان از اینکه اجزای شما همیشه از استانداردهای طراحی مطابقت دارند می توانید بلندگوهایی با کارایی بالا بسازید. سوابق مربوط به تحویل مؤلفه ها و روندهای تحت نظارت نگه داشته می شوند تا عملکرد تولید کننده قابل ردیابی باشد ، ساییدگی ابزارها قبل از تأثیرگذاری بر عملکرد و اصلاح آنها دیده می شود و اصلاح می شود و مشکلات احتمالی قبل از وقوع آنها آشکار می شود. هر راننده قبل از رفتن به خط کابینت ، در انتهای خط تولید آزمایش و بررسی می شود و دوباره در سیستم نهایی آزمایش می شود.

علت خرابی در بلندگو:

خوب یکی از علت خرابی در بلندگو نامیزان بودن آمپلی فایر مورد استفاده برای بلنگو یا اسپیکر هست که با زیاد کردن صدا باعث می شود که: 1- سیم پیچ داخلی نیم سوز شود 2- پارگی در پرده دیافراگم شود.

اگر هر دو این موارد اتفاق رخ دهد قطعاً در صدایی که به خوبی از قبل داشته اید تاثیر بدی در کیفیت می گذارد و صدای تیز و ناخوشی می شنوید.

همچنین سعی کنید باند یا اسپیکر را در معرض نور مسقیم خورشید و یا اشیاء و چیزهایی تیزی که به CONE آسیب جدی می زند نگذارید.

  • بهترین روش برای نگهداری از اسپیکر آن هست CONE و پرده دیافراگم را با واکس مخصوص چرب نگهدارید، این روند باعث بالا رفتن طول عمر و کیفیت می شود.

تعمیرات اسپیکر گوشی هم مشابه همین مراحل است ولی نیاز به دانش نقشه خوانی ، عیب یابی ، مسیر یابی و… است که برای کسب این دانش باید به یک آموزشگاه تعمیرات موبایل مراجعه کنید که تعمیرات را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به شما آموزش دهد برای این نظور میتوانید به بهترین اموزشگاه تعمیرات موبایل جنوب کشور در شیراز مراجعه کنید برای شرکت در دوره های آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار بر روی لینک کلیک کنید.

امیدوار هستم از مطالب مفید سایت که در اختیار عزیزان گذاشته شده بهره کافی را برده باشید. آرزوی بهترین ها را برای شما دارم.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن