۰

استفاده درست و صحیح از شارژر

بازدید 3601

استفاده درست و صحیح از شارژر و کابل

سلام دوست عزیز، اگر از این متن را به درستی انجام ندهید نیاز به تعمیر گوشی و آموزش تعمیرات موبایل دارید.

قبل از هر چیز توصیه می شود مقاله چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم ؟ را بخوانید.

در این متن نحوه افزایش عمر باتری را توضیح دادیم حتما متن بالا را بخوانید.

مبحث امروز ما درباره استفاده و روش درست استفاده از یک شارژر و کابل هست چه کارهایی باید انجام دهیم که ماندگاری بیشتری داشته باشد؛ خوب من کتمان نمی کنم که هر چیزی طول عمری دارد ولی با رعایت می شود طول عمر یا ماندگاری آن را کنترل کرد.

چرا به نظر می رسد باتری گوشی شما با گذشت زمان بدتر می شود؟ اما با گذشت زمان می توانید باتری خود را با ناهار کامل نیمی از پر کنید.

دو مورد از بیشترین علل های خرابی کابل یکی موقع شارژ شدن از گوشی خود استفاده کردی و اهمیتی برای درست شارژ شدن گوشی نداده و دومی یا اینکه در حالت آویزان در حال شارژ شدن باشد.

خوب میتوانم بگویم که علل های زیادی است که باعث می شود کابل و شارژر شما خراب شود، که به موارد زیر می توان اشاره کرد:

1- از کابل فابریک گوشیمان برای گوشی های مختلف استفاده می کنیم

2- کابل مورد نظر گوشیمون را به شارژر آمپر بالا مورد استفاده قرار می دهیم

3- کله شارژر فابریک گوشیمان را برای هر گوشی استفاده می کنیم

4- اتصال کله شارژر به تبدبل برق درست متصل نمی باشد.

و…

خوب این ها مواردی بودن که بیشتر اتفاق می افتد و به آنها توجهی نمی کنیم چنانچه کوچیک و شاید برایمان بی اهمیت باشند.

به شکل بالا توجه کنید، شاید برای خیلی از دوستانی که برند آیفون و چه سامسونگ  در تمامی مدل ها را دارند این اتفاق افتاده است که سر بالا اتصال به سوکت شارژ موبایل و سر پایین اتصال به سوکت USB کله شارژر آب شده باشد و یا حالت سوخته شدن پیدا کرده باشد، یکی از علل های زیاد این مشکل به خوبی متصل نبودن کله شارژر به تبدیلی که در پریز برق متصل می شود است، پس لطفا حتما اطمینان حاصل فرمائید که اتصال تبدیل یا دو شاخه پریز به کله شارژر گوشیتون به خوبی متصل باشد به عبارتی تکان نداشته باشد.

متصل نبودن درست شارژر در جایگاه (پریز یا تبدیل) باعث می شود که اتصالی های کوچک در مدار پیش آید و منجر به اختلال ناپایداری ولتاژ شود و چون در (کابل های اصلی) آیفون مدار ایمن وجود دارد مدار جلوی ولتاژ زیادی را می گیرد و در نتیجه سر کابل آب (سوخته) می شود، در کابل هایی که اصلی نبوده و خراب باشد مدار در سر کابل این اتفاقِ جلوگیری ولتاژ صورت نمی گیرد و ولتاژ به دستگاه شما وارد شده و باعث سوختگی یا معیوبی در مدار دستگاه می شود.

در شکل بالا توجه فرمایید نحوه درست جمع کردن کابل گفته شده است که تیک رنگ سبز نمایانگر نحوه صحیح بستن کابل شارژ یا  هر کابلی  و تیک ضربه در قرمز شکل غلط نمایش دادیم.

اِی وای شکل بالا را نگاه کنید…! خوب این اتفاق قطعاً برای خیلی از کابل های شما افتاده باشد، حالا به هر دلیلی از جمله: به خود به خودی – کشیده شدن ناگهانی به هر منظوری – در حین شارژ شدن و استفاده از گوشی – و… . پیشنهاد ما به شما این است که که توسط روکش سیم نسوز مسیر را بپوشانید (وارنیش) یا اینکه مسیر را توسط چسب برق بافشار و محکم محل را پوشش دهید.

امیدوارم از مطالب مفید ما بهره کافی را برده باشید، با آرزوی بهترین ها برای شما شاد و پیروز باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن