۰

انواع آی سی هارد گوشی + کاربرد

آی سی هارد
بازدید 3003

ای سی هارد گوشی چیست؟

آی سی هارد به عنوان قلب گوشی شناخته می شود، برای نگهداری و حفظ اطلاعات بر روی برد موبایل قرار دارد. بر روی این قطعه اطلاعات مربوط به سیستم عامل دستگاه، بوت،  آنتن دهی، ملیت و زبان دستگاه و اطلاعات اصلی کاربر(عکس و فیلم و نرم افزار و موسیقی و …) ثبت می گردد.

 

آی سی هارد گوشی

 

در دستگاه های اندروید و آیفون مشکلی که در مورد هارد و آی سی هارد اتفاق می افتد. در هارد بلوک های کد نویسی شده وجود دارند که روی دستگاه قرار گرفته اند تا بتوانند فرایند دریافت و ارسال اطلاعات را داشته باشند.

در هارد برای اینکه اطلاعات مهم گوشی مثل فایل های بوت و قسمت های امنیتی گوشی پاک نشود یا در اثر باگ های امنیتی آسیب نبیند در پارتیشن های متفاوت ذخیره میشود تا امینت این فایل ها بالا رود و به راحتی این فایل ها از بین نرود.

پارتیشن های مهم در هارد EMMC شامل Boot1 , Boot2, RPMB , user data هستند. پارتیشن ها در uFS شامل lUN0 , LUN1, LUN2, LUN3 , …. هستند که در هارد های UFS مختلف متفاوت هستند.

در هنگام فلش گوشی ها در اصل فایل در قسمت userdata (که در آی سی های حافظه UFS قسمت LUN0 است) رایت (فلش) میشود. در هنگام تعویض هارد یا حافظه گوشی با کمک باکس ها سایر پارتیشن ها(BOOT1,BOOT2,RPMB,LUN1,LUN2,LUN3,….) که از هارد یک گوشی سالم بک آپ گرفته شده است رایت میشود.

وقتی هارد دستگاه خیلی پر می شو ند در حداکثر ظرفیت خود باشد، بحث استهلاک و پرو خالی شدن بلوک ها اتفاق می افتد. ضربه دیدن و فریز شدن هارد وجود دارد که هارد فقط read only می شوند و هیچ اطلاعاتی را نمی توان اضافه و پاک کرد که اصطلاحاً گفته می شود هارد فریز شده است.

انواع هارد :

تفاوت هارد ufs و emmc :

تفاوت انها فقط در سرعت انتقال اطلاعات می باشد. هارد های 32 بیتی و 64 بیتی نیز در دستگاه های موبایل وجود دارند. که با پیشرفت در فناوری ساخت موبایل، امروزه در گوشی های هوشمند از هارد 64 بیت استفاده می شود.

برندهای معروف تولید کننده هارد موبایل Toshiba، kingstone، Samsung، Sandisk، Skhynix می باشند. هارد های UFS برتری کاملی نسبت به EMMC دارند سرعت بالاتر ، حجم بالاتر، عمر بسیار بالاتر و …. تنها دلیل استفاده از EMMC در گوشی های ارزان قیمت امروزی قیمت بسیار مناسب این نوع حافظه ها میباشد.

در گوشی های پرچم دارد و حتی میان رده ز آی سی حافظه UFS استفاده شده است و در ورژن های مختلف تولید شده است و ورژن های مختلف در سرعت خواندن  نوشتن، میزان حافظه قابل پشتیبانی و … باهم متفاوت است. آی سی حافظه nand در گوشی های آیفون مورد استفاده قرار گرفته که در کنسول های بازی هم از این آی سی استفاده شده است .

آی سی هارد

جمع بندی

در دوره های آموزش تعمیرات موبایل که در آموزشگاه فیدار برگذار میگردد تمام نکته ها و تکنیک های تعمیرات موبایل به صورت کامل و تخصصی به ما آموزش داده میشود.برای شرکت در دوره ها به لینک آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید و برای مشاهده  آموزش ها و تکنیک رایگان تعمیرات موبایل به کانال یوتیوب fidarteam ، آپارات fidarteam و اینستگرام ما به آدرس fidarteam مراجعه کنید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن