۰

تاریخچه بلوتوث

بازدید 2143

تاریخچه بلوتوث

بلوتوث که با زبان انگلیسی Bluetooth نوشته می شود که به معنی دندان آبی است نام یک استاندارد فناوری بی سیم با بُرد کم برای فرستادن پیام، عکس یا هر اطلاعات صوتی و … دیگر است که از لقب پادشاه منطقه اسکاندیناوی به نام هارالد بلاتند گرفته شده است که به هارالد بلوتوث مشهور است،‌ و دارای پیوند کوتاه برد، بهره برم انرژی کم است، کم هزینه و بی سیم می باشد.

تاریخچه بلوتوث

تاریخچه بلوتوث

می تونم بگم یک فرصت خوب وجود دارد که این روزها فناوری بلوتوث جزئی از تجربه موبایل شما است.

تاریخچه بلوتوث

این برنامه شامل موارد زیر است:

صدا برای هدفون و بلندگوهای بی سیم، جفت شدن کنترل کننده ها و صفحه کلیدهای بازی، اتصال اینترنت و حتی گاهی اوقات انتقال پرونده ها از طریق هوا. این یک ویژگی است که هر ساله کاربرد بیشتری پیدا می کند، که با توجه به محدودیت محدوده زمانی که بیش از 20 سال پیش ایجاد شده است، بسیار قابل توجه است در سال 1994 در اریکسون بلوتوث ابداع شد. این استاندارد برای یک وایکینگ Jaap Haartsen استاندارد بلوتوث توسط دکتر و پادشاه مشهور که در قرن دهم دانمارک و نروژ را متحد کرد نامگذاری شد.

در آن زمان، با استفاده از امواج طراحی شده است، RS-232 برد کوتاه بین 2.4 تا 2.485GHz برای جایگزینی کابل های مخابراتی UHF رادیویی را اشغال می کند، بلوتوث همیشه به عنوان یک محدوده بسیار کوتاه تر و جایگزین کم مصرف طراحی شده است.

تاریخچه بلوتوث

تاریخچه بلوتوث

یک نکته جالب این است که در سال 1994 اختراع شد ولی اولین تلفن بلوتوث تا سال 2001 در قفسه ها قرار نگرفت!

تا به امروز استاندارد و بازنگری هاس بعدی آن را (SIG) در سال 1988، گروه ویژه علاقه مندی بلوتوث اینتل، نوکیا و توشیبا بود، اما در پایان شرکت IBM، در ابتدا فقط شامل اریکسون SIG منتشر و تبلیغ می کند. بلوتوث سال اول به 4000 عضو رسید. این گروه در حال حاضر بیش از 30.000 شرکت عضو در سطوح مختلف جهان نفوذ است.

اولین بلوتوث مصرفی در سال 1999 راه اندازی شد. به یک هدست تلفن همراه بدون هندزفری بود که به یک فناوری راه پیدا کرد. مشخصات بلوتوث ورژن 1.0 نیز در آن سال رسماٌ راه اندازی شد و Comdex ( بهترین نشان فناوری ) در بی سیم و تلفن همراه در سال PC منجر به عرضه اولین چیپسِت های مجهز به بلوتوث، دانگل، موس، کارت که در واقع آن را T39 بود، انجام گرفت، اما این مدل تجدید نظر شده و در سال 2000 Sony Ericsson  تجدید گردید. اولین تلفن همراه که دارای بلوتوث با قابلیت های اینترنت، GSM اتصال سه باند، LCD 101×54 برای ذخیره قفسه ها در سال 2001 ساخته است. این یک نمایشگر و حافظه کافی برای ذخیره حداکثر 1000 مخاطب را به مشتریان ارائه داد.

استاندارد

استاندارد اولیه بلوتوث به عنوان پورتRS-232بلوتوث1.0درست در خارج از دروازه برای کاربردهای متنوع مجهز شده بود. استاندارد سریال رایانه ای،پذیرایی از مودم های اینترنتی،چاپگرها،موس ها،ذخیره اطلاعات و تعداد زیادی از لوازم جانبی دیگر مورد استفاده قرار گرفت. بلوتوث به عنوان جایگزینی پیشنهادی،به عنوان یک پروتکل مبتنی بر بسته های RS-232 انعطاف پذیر با انتخاب گسترده ای از پروفایل ها متناسب با این برنامه ها و موارد دیگر طراحی شده است. برای اتصال فیزیکی بسیار تشنه بود،پس سرانجام بلوتوث ساخته شد تا به انرژی کمتری (ولتاژ کمتری) نیاز داشته باشد.

 

امیدوارم از این مطلب که خدمتتان ارائه گردید مفید واقع بشه تا مطالب ارزنده دیگر با ما همراه باشید

تاریخچه بلوتوث

دوره آموزشی تعمیرات نرم افزار موبایل1

آموزش مجازی (برای اظلاع از دوره ها کلیک کنید)

دوره آموزشی تعمیرات موبایل1

باکس های پروگرام هارد ( ای سی EMMC ، UFS )

معرفی IC های اصلی استفاده شده در موبایل

آموزش کار با دانگل HCU

آموزش تعمیرات موبایل شیراز

آموزش تعمیرات موبایل

insta
آموزش تعمیرات موبایل

فایل QCN , NVM, EFS , CERT

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن