۱

گوشی های سفارش آمریکا با کشورهای دیگر متفاوت است؟

بازدید 4597

آیا گوشی های سفارش آمریکا با سایر کشورها متفاوت است؟ آیا گوشی های سفارش آمریکا از سایر کشورها بهتر است؟

گوشی های سفارش آمریکا

ایالات متحده قوانین متفاوتی برای خود دارد و بعضی از این قوانین صرفا در آمریکا دیده میشود. کشورهایی که اقتصاد قدرتمندی دارند معمولا بازار فروش خوبی هم برای سایر کشورها دارند. یکی از قوانین نانوشته در ایالات متحده و کشورهایی همچون ژاپن، مشتری مداری است. برای همین موضوع شرکت های تولید کننده ی تلفن همراه، به کشورهایی همچون آمریکا و ژاپن، توجه خاصی دارند و تلاش میکنند به هر قیمتی رضایت مشتریان را در این کشورها به دست بیاورند.

در ادامه به تفاوت های گوشی ها ی سفارش آمریکا با سایر کشورها میپردازیم

تفاوت در CPU و GPU گوشیها

شرکت های بزرگی همچون سامسونگ، زمانی که گوشی های خود را برای آمریکا میسازند، از پردازنده ی کوالکام و همینطور پردازنده ی گرافیکی آدرنو استفاده میکنند اما گوشی هایی که برای سایر کشورها ساخته میشود، از پردازنده ی ساخت شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس و پردازنده ی گرافیکی Mali استفاده میکند.

پردازنده های ساخت شرکت سامسونگ به مراتب عملکرد ضعیف تری نسبت به کوالکام دارند. مصرف انرژی این پردازنده ها بیشتر و همینطور نسبت به پردازنده های کوالکام، گرمای بیشتری تولید میکنند. اما به علت ارزان تر بودن این پردازنده ها، شرکت سامسونگ حاضر نیست از پردازنده های ساخت خودش دست بکشد و همین امر موجب شکایت و نارضایتی مشتریان سامسونگ شده.

طرفداران سامسونگ اعتقاد دارند که این شرکت، یا باید ساخت پردازنده برای گوشی ها را متوقف کند و یا باید گوشی هایی که از پردازنده ی سامسونگ بهره میبرند را به قیمت ارزان تری به فروش برساند که تا کنون سامسونگ اقدام به هیچ یک نکرده است.

این تنها تفاوت بین گوشی های سفارش آمریکا با سایر کشورها نیست

دومین تفاوت در کیفیت دوربین است

دوربین گوشی هایی که سامسونگ برای بازار جهانی تولید میکند توسط همین شرکت تولید میشود درحالی که دوربین های گوشی هایی که برای آمریکای شمالی ساخته میشود، توسط شرکت سونی تولید میشود.

اگر فکر میکنید فقط سامسونگ در ساخت گوشی های سفارش آمریکا این گونه عمل میکند باید بدانید که اینگونه نیست و سایر شرکت ها نیز دقیقا همین روند را پیش گرفته اند

برای مثال شرکت LG همیشه به کاربران آمریکایی امکانات بسیار خوبی عرضه میکند. از هدفون مجانی گرفته تا کیفیت ساخت بسیار بیشتر.

این موضوع فقط برای آمریکا نیست. برای مثال شرکت LG در مدل G4 ، گوشی متفاوتی را برای ژاپن تولید کرد. از آنجایی که ژاپنی ها بسیار علاقه مند هستند در حمام از گوشی ها استفاده کنند، شرکت LG تصمیم گرفت تا مدل G4 را برای بازار ژاپن، ضد آب تولید کند در صورتی که این گوشی حتی در آمریکای شمالی نیز ضد آب نبود.

گوشی های سفارش آمریکا

دیگر تبعیض LG در مدل G6 دیده شد چرا که این مدل گوشی در همه ی کشورها بدون شارژ بیسیم به فروش رسید اما گوشی های سفارش آمریکا، دارای شارژ بیسیم بودند.

اگر فکر میکنید فقط کره ای ها بین ما و آمریکایی ها تبعیض قائل میشوند، باید بگوییم که متاسفانه باز هم اشتباه میکنید.

حتی شرکت های بزرگی همچون اپل هم به گوشی های سفارش آمریکا (LLA) توجه ویژه ای دارند. برای مثال مودم استفاده شده برای گوشی های سفارش آمریکا ، کوالکام است اما برای سایر کشورها اینتل. در تست سرعت اینترنت مشخص شد، عملکرد گوشی های سفارش آمریکا ، بسیار بهتر از سایر کشورها بوده.

خلاصه بگم گوشی های سفارش آمریکا بهتر از سایر کشورها هستند اما معمولا اون گوشی ها برای ما دست نیافتنی هستند. نظر شما چیست؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. امیر گفت:

    خیلی خوب و مفید بود ممنونم از شما

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن