۰

مراحل درست عیب یابی در تلفن های همراه

بازدید 2462

مراحل درست عیب یابی در تلفن های همراه

با سلام خدمت عزیزانی که پی جور و مشتاق تعمیرات در هر زمینه ای از رشته های الکترونیک هستند، واقعا میتونم بگم که حرفه هایی که در رشته الکترونیک می باشد فوق العاده هستند به شرطی تلاش و کوشش خود و قدرت امید بالایی داشته باشید.

خوب با توجه به تجربه هایی که کسب شده در زمینه تعمیرات هر تعمیرکاری در حیطه کاری خود مراحل صحیح و درست عیب یابی را باید بصورت کامل توجیه یا تسلط کافی را داشته باشد حال اگر تسلط کامل در نحوه درست عیب یابی را بَلَد باشد میتوانم بگم واقعاً بهترین تعمیرکار حرفه ای در حیطه کاری خود خواهد بود.

  1. تسلط در عیب یابی به این معنی است که: بصورت کامل در حرفه کاری خود خوب و کامل مطالعه نموده باشد و همچنین جربیات زیادی در تعمیرات کسب کرده باشد.
  2. تشخیص درست عیب یابی: در تشخیص عیوب قطعات دقت کامل را انجام داده و اطمینان کامل در تعویضات قطعه معیوب با در نظر گرفتن علت عیوبی پیش آمده، قطعه مورد نظر را تعویض کرد.

تکنیک نوینخوب حال وارد مراحل درست عیب یابی می شویم که با در نظر گرفتن این مراحل شاید کمکی بزرگی در تعمیرات شما شود:

  •  اولین قدمی که باید برداریم علت وقوع خرابی تلفن همراه را از صاحبش بپرسیم.
  • دقت داشته باشید جوابی که از سوی صاحب گوشی به شما گفته می شود کامل بوده و به شما درست بیان شده باشد.

اگر صاحب گوشی به شما گفت که خود به خودی این گوشی مورد نظر خاموش شده است مراحل زیر را طی می کنید:

  • اول اگر گوشی پرس باشد و دسترسی به باتری ممکن نیست با متصل نمودن گوشی به سیستم متوجه خواهید شد:

1- درصورت اعلام پیغامی از جمله اتصال گوشی به سیستم ( کامپیوتر – لپ تاپ – مک ) در نوار افزار  یا در قسمت منیج، مشخص می شود که مشکل نرم افزاری بوده. حال مشکل یا از بین رفتن بوت گوشی یا خرابی سخت افزاری هارد می باشد. ( در بیشترگوشی ها هوآوی و سامسونگ سری A اکثراً هارد است).

2- در صورت عدم نمایش پیغام، ابتدا بعد از باز کردن پرس یا … باتری گوشی را از نظر داشتن ولتاژ ( در این لینک بصورت کامل گفته شده است ) چک می کنیم و مرحله بعدی ولتاژ دادن توسط دستگاه منبع تغذیه ( توجه داشته باشید ولتاژ زیاد نباشد ) به سر کانکنور باتری روی برد موبایل یا minboard با در نظر گرفتن قطب های مثبت و منفی به علائم تغییر جریان توجه می کنیم. اگر بعد از فشردن دکمه پاورد برای چند لحظه و ول کردن ولتاژ تغییر کرد یا به عبارتی در صفحه نمایشگر منبع تغذیه بازی کرد بعد صفحه روشن شد مشکل از باتری بوده است. درصورتی که ولتاژ گیری باتری که درست بود، بعد از فشردن دکمه پاور اتفاقی یا هیچ عملکردی در صفحه نماشگر رخ نداد دکمه پاور و مسیر های دکمه پاور و همچنین کانکتور باتری روی برد را چک می نماییم.

اگر صاحب گوشی گفت تلفن همراه در آب افتاده است مراحل زیر را طی می نماییم:

  • یک درصورتی که در آب دریا افتاده باشد به دلیل ph بالا در نمک یا همان درصد قلیایی شوری بالا بُرد توسط رسوبات خورده می شود ( در صورت خشک و تمیز نکردن بُرد ) اگر در آب معمولی باشد شانس بیشتری برای تعمیرکردن آن است ( نا امید نشوید.!! ) با مواد شوینده برد مثل: تینر – یا بهترین شوینده بدون عوارض و بو با پاک کنندگی بالا مثل اسپری خشک رونده – اسپری خشک ناهید ( به علت عناصر داخلی بالا توصیه نمی شود ) – آب مقطر استفاده کرد.
  • بعد از تمیز کردن این مواردی و در صورت روشن نشدن بُرد و یا داغ کردن قطعات برروی سطع برد با برداشتن قطعات و تمیز کردن زیر سطوح آن و گذاشتن آن مشکل را بر طرف می نماییم.

آرزو دارم از مطالب فوق بهره کافی را برده باشید، در بخش های دیگر با ادامه مطالب آشنا خواهید شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن