۰

اموزش فلش کردن گوشی سونی با فلش تولز

فلش گوشی سونی
بازدید 2170

فلش کردن گوشی سونی

در این آموزش میخاهیم آموزش فلش گوشی سونی را با نرم افزار فلش تولز توضیح دهیم. در ابتدا باید نرم افزار flash tool را با توجه به مدل گوشی ورژن منسب با آن را دانلود کنید. برای فلش گوشی های سونی سری 2012 و سونی اریکسون اندروید از  flash tool 09.18.6دانلود و برای فلش کردن گوشی سونی سری 2013 و 2014 از ورژن flash tool 09.22.3 استفاده میکینم و برای گوشی های سونی 2014 به بالا از آخرین ورژن flas tool استفاده میکنیم. دقت کنید اگرفایل فلش شما را نمیخواند دلیل آن این است که ورژن flash tool با گوشی متناسب نیست. فلش گوشی سونی cpu mtk با برنامه flash tool باعث خاموشی گوشی میشود. برای فلش گوشی cpu mtk از باکس setool یا از برنامه XperiaCompanion استفاده کنید. پس از دانلود برنامه flash tool آن را نصب کنید و سپس فایل فلش گوشی سونی را با توجه به مدل گوشی و ورژن اندروید گوشی دانلود کنید. برای مشاهده شماره ساخت و ورژن گوشی میتوانید از آدرس setting>about phone مدل و وژن گوشی را مشاهده کنید.

فلش گوشی سونی

فلش گوشی سونی

در صورت امکان فایل فلش منطقه خاورمیانه را دانلود کنید تا گوشی فارسی داشته باشد. البته فلش گوشی سونی با منطقه دیگر در صورتی که با ورژن مناسب و مدل صحیح فلش شود مشکلی برای گوشی به وجود نمی آید. فایل فلش مناطق maa و mea فارسی دارند. فایل فلش گوشی را در فولدر مشخصی در کامپیوتر قرار میدهیم. سپس برنامه flash tool را اجرا مکینم و گزینه flash را میزنیم.

فلش گوشی سونی

سپس گزینه flash mode را انتخاب میکینم و ok را میزنیم.

فلش گوشی سونی

سپس از قسمت source foldef آدرس فولدری که فایل فلش را در آن قرار دادیم را به نرم افزار میدهیم.

فلش گوشی سونی

فایل فلش گوشی را انتخاب میکینم و آگر بخواهیم گوشی را فلش و فرمت کنیم تیک های موجود در قسمت wipe را مزنیم.

فلش گوشی سونی

و اگر بخواهیم گوشی را فلش کنیم بدون اینکه اطلاعات پاک شود(آپدیت شود) تیک wipe را نمیزنیم. سپس گزینه flash را زده و منتظر آمدن پیغام اتصال توسط نرم افزار می میانیم.

فلش گوشی سونی

با آمدن پیغام اتصال در برنامه flashtool گوشی را با گرفتن ولوم پایین (در گوشی های 2013 به بالا) یا دکمه back در گوشی های 2012 در حالت خاموش به usb وصل میکنیم تا گوشی به حالت flash mode برود. با شناسایی گوشی (در صورت نصب درایور گوشی)گوشی فلش شده و منتظر اتمام کار میمانیم.

فلش گوشی سونی

برای نصب درایور ها میتونید برنامه XperiaCompanion نصب کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن