۲

فلش و آپدیت کردن گوشی سامسونگ

بازدید 4778

آموزش فلش گوشی سامسونگ

در آموزش فلش گوشی سامسونگ را به صورت مرحله به مرحله آموزش میدهیم. در قسمت دوم در مورد ارور های فلش سامسنوگ گفته میشود. برای فلش گوشی سامسونگ ابتدا باید با توجه به مدل گوشی برنامه odin را متناسب با گوشی دانلود کنیم. فراموش نشود همه گوشی های سامسونگ را نباید با آخرین ورژن موجود فلش کرد. گوشی هایی که تولید سال 2013 به پایین هستند مثل گرند s3 s2 core win و .. باید از odin 3.10.7 فلش شوند. برای گوشی های 2014 به بالا از odin آخرین وررژن استفاده میکنیم. فلش با odin اشتباه ممکن است باعث خاموشی و رفتن بوت گوشی می شود. سپس باید فایل فلش گوشی را دانلود کنید. فایل فلش را با توجه به مدل نامبر گوشی و ورژن اندروید دانلود کنید. ورژن اندروید نباید پایین تر باشد و همچنین تاریخ ساخت هم بهتر است پایین تر نباشد. ورژن مدل نامبر و تارخ ساخت را میتونید از قسمت setting about phone softwareinfo چک کنید.

نکته :مدل نامبر گوشی علاوه بر setting در قسمت downloadin نیز نوشته شده است.و باید یکی باشد اگر نبود گوشی را به هیچ وجه فلش نکنید و سعی کنید مشکل را با فرمت حل کنید.

فلش گوشی سامسونگ

فلش گوشی سامسونگ

مدل حالت دانلودینگ باید با مدل حالت روشن یکی باشد.فراموش نکنید برای فلش کردن این گوشی ها حتما باید از فایل فلش حالت دانلودینگ استفاده شود که این گوشی ها بعد از فلش گوشی سامسونگ معمولا دچار مشکل عدم آنتن دهی و سایر مشکلات میشوند.

فلش گوشی سامسونگ

فلش سامسونگ

فایل های فلش سامسونگ دانلود شده دو حالت دارد یا تک فایل یا 4 یا 5 فایل میباشد. نرم افزار odin را اجرا میکنیم.سپس فایل های فلش را قرار میدهیم.

اگر فایل فلش سامسونگ 4 یا 5 فایل باشد:

  1. BL:در این قسمت فایلی را قرار میدهیم که داخل آن boot یا bl نوشته باشد.
  2. AP:در این قسمت فایلی را قرار میدهیم که داخل آن ap یا pad یا code نوشته شده باشد.
  3. cp:در این قسمت فایلی را قرار میدهیم که داخل آن  cp یا phone یا modem نوشته باشد.
  4. csc:در این قسمت فایلی را قرار میدهیم که داخل آن  csc نوشته باشد.در بعضی فایل های فلش دو تا csc قرار دارد که از هر دو آن میتوان استفاده کرد.کهcsc که داخل آن home نوشته باشد را اگر قرار دهیم اطلاعات پاک نمیشد.

فلش گوشی سامسونگ

از این  csc برای فلش کردن بدون پاک شدن اطلاعات(آپدیت) و برداشتن frp بعد از فلش رام کامبینیشن کاربرد دارد. واگر فایل فلش تک فایل باشد تک فایل را در قسمت AP قرار میدهیم. فلش گوشی با رام تک فایل هم مانند فلش با csc home اطلاعات پاک نمیشود اما برای برداشتن frp بعد فلش با رام کابینیشن کاربرد ندارد. در بعضی فایل ها فایل bl وجود ندارد که نیازی به قرار دادن آن نیز نمیباشد و فقط کافی است 3 فایل را قرار دهیم. سپس گوشی را به حالت downloading میبریم. گوشی را خاموش کرده و پس از خاموش شدن گوشی با گرفتن ولوم پایین هوم پاور گوشی را ب حالت downoadng میبیریم.

فلش گوشی سامسونگ

downloadin samung

در گوشی های سامسونگ که دکمه home ندارند به جای دکمه هوم از دکمه بیکسبی به جای هوم برای رفتن به حالت دانلودینگ استفاده میکنیم و در گوشی های جدید که دکمه بیکسپی ندارند گوشی را خاموش کرده و دکمه لوم بالا و پایین را میگیرم و گوشی را به usb وصل میکینم تا گوشی را به حالت دانلودینگ ببریم.

با وصل کردن گوشی در حالت دانلودینگ باید گزینه id:com آبی رنگ شود. اگر نشد درایور نصب نیست.

فلش گوشی سامسونگ

فلش زدن گوشی سامسونگ

برای نصب درایور میتوانید برنامه samsung smart switch را دانلود و نصب کنید(از سایت سامسونگ دانلود کنید) تا درایور گوشی شناسایی شود. اگر با نصب درایور گوشی شناسایی نشد مشکل از کابل یا کانکتور usb میباشد که میتوانید برای تعمیر آن با کاشناس سخت افزار تی تکنیک نوین یا نزدیکترین تعمیرگاه مراجعه کنید. سپس گزینه استارت را زده و منتظر اتمام کار می مانیم.

فلش گوشی سامسونگ

آموزش فلش گوشی سامسونگ

فراموش نشود قبل فلش frp گوشی را خاموش کنید برای این منظور باید به قسمت setting>about phone بر روی builnumber ده بار میزنیم تا گزینه developer option فعال شود. از انجا گزینه oem unlocking را فعال میکینم تا frp خاموش شود. اگر گوشی شما به حالت دانلودینگ نمیرفت مثلا گوشی خاموش بود یا گوشی بر روی آرم سامسونگ ریست میشد و به حالت دانلودینگ نمیرفت میتوانید از کابل جیگ (JIG) برای رفتن به حالت دانلودینگ استفاده کنید. نحوه ساخت کابل جیگ بسار ساده میباشد. ابتدا یک کابل usb را که خراب شده را میبرید سپس همانند شکل دو پاییه مشخص شده در شکل را به مقاومت 300k اهم وصل میکنیم.

فلش گوشی سامسونگ

کابل جیگ

و اگر از کابل رنگی استفاده میکنید کافی است کابل های مشکی و سبز را به مقاومت وصل کنید.

فلش گوشی سامسونگ

پس از ساخت کابل کافی است گوشی را در حالت خاموش به کابل جیگ ساخته شده وصل کنید و در گوشی های جدید کافی است دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی به حالت دانلودینگ برود. در گوشی های که باتری خارج نمیشود کابل جیگ را وصل کرده بعد ولوم پایین و پاور را گرفته به محض ریست شدن گوشی دستمان را از روی ولوم پایین رها کرده و بروی پاور نگه میداریم تا گوشی به حالت دانلودینگ برود.در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شیراز فیدار که در بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز برگذار میگردد فلش و مشلات نرم افزاری انواع گوشی ها آموزش داده میشود برای شرکت در دوره های به لینک آموزشگاه تعمیرات موبایل شیراز فیدار مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال داری کلیک کن
تماس با ما در واتساپ
گروه مشاوره آموزشگاه فیدار
برای مشاوره رایگان تو واتساپ کلیک کن